Cum atragi clienții concurenței în mediul online

Cum atragi clienții concurenței în mediul online

Mediul online de afaceri este unul foarte competitiv, iar în momentul în care o afacere reușește să atragă mai mulți clienți în favoarea concurenței, acest obiectiv trebuie menținut. Tu cum reușești să îți dezvolți afacerea prin metode strategice de atragere a clienților?

În primul rând, pentru a îndeplini acest obiectiv, este necesar să iei anumite măsuri simple dar esențiale, pe care le vom discuta în cele ce urmează.

Valorifică produsele tale cele mai bune pentru a atrage clienții concurenței

Cu toate că fiecare antreprenor își dorește ca afacerea sa online să funcționeze pentru toate serviciile și produsele, de multe ori este dificil să poți avea vânzări pe toate direcțiile, mai ales dacă nu ai o nișă de produse sau servicii. Dacă îți dorești să dezvolți afacerea în continuare pentru o varietate de piețe, este necesar să stabilești anumite produse sau servicii care pot valorifica o categorie mai largă și care pot să atragă clienții concurenței.

Dar cum știi care sunt produsele tale cele mai bune? Ce poți face în această situație este să te uiți în mod special la produsele/ serviciile care au cerere mare și concurență mică. Însă cum te ghidezi pentru a le selecta pe cele mai potrivite?

  •  Produsele tale cele mai bune nu sunt cele care se vând bine doar în perioadele sezoniere;
  • Aceste produse trebuie să se încadreze într-un anumit preț accesibil pieței pe care o vizezi;
  • Produsele care sunt ușor de transportat - cele grele cât și cele fragile le face mai dificil de gestionat, ceea ce implică mai multe costuri operaționale.

Fii furnizorul cu cele mai multe opțiuni pentru clienții concurenței tale

Atunci când vorbim despre comerțul în mediul online există un aspect care te va diferenția sigur de concurență, iar acesta este încrederea în afacerea ta. Atunci când achiziționează în mediul virtual, oamenii nu pot avea contact direct cu persoana care le vinde sau cu produsele pe care le achiziționează.

Ce poți face tu în această privință este să le inspiri acea încredere de care au nevoie pentru a genera mai multe vânzări și a crește valoarea de satisfacție a clienților.

Iar unul dintre modurile prin care poți oferi acea încredere este să pui la dispoziție mai multe opțiuni de livrare. În special deoarece așteptările din partea utilizatorilor online către opțiunile de livrare au crescut în așa fel încât lipsa unei anumite forme de livrare se poate transforma în pierderea unei vânzări.

Odată ce ai pus la dispoziție mai multe opțiuni de livrare, asigură-te că le-ai făcut vizibile. Conform unui studiu desfășurat de compania de managementul livrării, Metapack, potențialii clienți se așteaptă să vadă detaliile de livrare chiar pe pagina de produs astfel încât să știe în prealabil ce opțiuni au la dispoziție.

În cele din urmă, nu uita să oferi și politici de returnare cât mai satisfăcătoare pentru clienții tăi, astfel încât pe viitor să poată avea încrederea de a alege produsele și serviciile tale în favoarea altora.

Citește și: Secretul din spatele celor mai vândute produse online

Stabilește reguli interne de relații cu clienții

Stabilirea relațiilor strânse cu clienții stă la baza percepției pozitive pe care o inspiră un brand, astfel încât, conform unui studiu Harris Interactive, 73% din consumatori spun că simpatizează un anumit brand care le oferă această legătură.

Așadar, o afacere trebuie să depună mai multe eforturi pentru a cultiva o percepție pozitivă în jurul conceptului pe care îl promovează întreprinderea, iar relațiile cu clienții reprezintă o mare parte din formarea acestei percepții.

Un alt aspect pe care este bine să îl implementezi în procesul operațional al afacerii tale este optimizarea relațiilor cu clienții.

Crește calitatea serviciului de relații cu clienții prin stabilirea unui SLA (acord privind nivelul serviciilor) și răspunde solicitărilor care vin din partea clienților. Pentru a oferi servicii de relații cu clienții mai bune decât concurența poți să urmărești ce fac aceștia cel mai bine, din comentarii pe platformele de social media sau recenzii, astfel vei lua exemplu și aplica pentru afacerea ta online.

De asemenea, în același mod poți monitoriza ce așteaptă clienții tăi de la interacțiunea cu tine sau cu un reprezentant al afacerii tale.

Amintește-ți că recenziile pot fi cel mai prieten sau cel mai mare inamic al tău, în funcție de cum stabilești aceste relații cu utilizatorii online. Regulile interne trebuie să ia în considerare modul în care se face comunicarea cu clienții, în special atunci când sunt mai multe persoane care vor interacționa cu aceștia.

Indiferent de atitudinea pe care vrei să o adopți, comunicarea trebuie să rămână prietenoasă, transparentă și onestă, astfel încât potențialii clienți să revină către tine la următoarea achiziție.

În momentul în care relațiile tale cu clienții încep să fie considerabile, într-un mod pozitiv, poți utiliza acest aspect în mesajele tale de comunicare pentru a te diferenția de concurență. De exemplu, poți oferi promisiunea promptitudinii și profesionalismului, având ca slogan: “Atunci când ai nevoie de încredere și promptitudine, noi suntem aici. Răspundem oricărei solicitări în cel mai scurt timp.

Citește și: Cum poți face comerț online rapid și simplu

Oferă un preț atractiv pentru clienții concurenței din domeniul tău

Dacă afacerea ta se află la început, este important să oferi un preț corect potențialilor tăi clienți. În special dacă vrei să atragi clienții concurenței, penetrarea pieței cu un preț mai mic te va ajuta să faci acest lucru pentru o perioadă.

În același timp, asigură-te că ceea ce oferi se ridică la valoarea pe care o așteaptă clienții tăi dar și cei ai concurenței. Oriunde poți, stabilește prețuri care să reflecte acea valoare.

Știm că este important să ai profit din comerțul online, însă pentru a îndeplini acest obiectiv, trebuie să fii dispus să oferi și discount-uri sau să negociezi un preț corect.

De aceea, trebuie să identifici ce valoare au produsele/ serviciile tale pentru clienți, criteriile pe care le utilizează atunci când iau deciziile de achiziție, cât și ce beneficii le oferi acestora prin produsele/ serviciile tale. Astfel, vei ști că prețul pe care l-ai stabilit este unul corect în raport cu piața și concurența ta.

Citește și: Aceleași produse, vânzări mai mari: cum depășești concurența

Concluzii

Momentul în care clienții intră în contact cu afacerea ta online este cel decisiv pentru ca aceștia să te aleagă pe tine în defavoarea concurenței.

Cele mai importante aspecte care îi determină să achiziționeze produsele/ serviciile tale sunt cele legate modul în care reușești să valorifici acestea, varietatea cu care vii în fața concurenței, prețul corespunzător valorii pe care o oferi, cât și relațiile pe care le stabilești cu clienții.

Dacă îți dorești să afli mai multe despre cum să îți dezvolți afacerea online mai bine decât concurența, și să devii un antreprenor abil, abonează-te la resursele noastre premium.

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv