Aceleași produse, vânzări online mai mari: cum depășești concurența

Pagina de Business » Dezvoltarea afacerii » Aceleași produse, vânzări online mai mari: cum depășești concurența
Aceleași produse

Imaginează-ți că ești într-o sală plină de 100 de oameni cu propriile lor produse, aceștia reprezentând concurența ta. Toți vând aceleași produse ca tine, sau poate similare. Dacă ar trebui să alegi 5 dintre ele, ce criterii ai folosi doar analizând la primă vedere aceste afaceri?

Odată ce ai achiziționat produsele și ai interacționat cu brandurile alese, vei merge acasă, iar după o perioadă, îți vei dori să achiziționezi din nou produse din aceeași categorie, pe cât posibil de la unul dintre aceste 5 branduri.

Care crezi că activează încă pe piață și oare coincide acea afacere cu cea de la care ai vrea să cumperi din nou? Vei observa probabil că de fiecare dată alegi o anumită variantă, pe care o vei prefera competiției. Extinde acest comportament la clienții tăi și gândește-te ce îi determină să aleagă afacerea ta.

Citește mai departe câteva tactici importante pentru analizarea și depășirea competiției.

1. Analizează piața de vânzări online și concurența în domeniul tău

În primul rând, pentru a te diferenția de concurență, trebuie să știi cine sunt competitorii tăi și cum își desfășoară activitatea. Scopul este să afli cât mai multe informații despre afacerile de vânzări online care vizează aceeași piață ca tine, astfel încât să poți lua deciziile corecte pentru diferențierea afacerii tale. Cum știi cine este concurența pe segmentul tău de vânzări online?

  • Competitorii direcți: reprezentați de afacerile care vând online aceleași produse pentru aceeași piață pe care o vizezi și tu, în aceeași arie geografică.
  • Competitorii indirecți: sunt cei care oferă produse ușor diferite față de ale tale, sau care vizează un public diferit din aceeași arie geografică în care activezi tu.
  • Competiția de substituție: sunt acele afaceri care oferă produse diferite (dar care pot fi alternative directe pentru produsele tale) pentru aceeași piață.

Citește și: Cum începi o afacere online cu fonduri europene

2. Evidențiază valorile pe care se bazează afacerea ta de vânzări online

Deciziile de cumpărare pot fi deseori influențate de modul în care afacerea ta reușește să comunice despre ea. În momentul în care îți dorești o afacere de succes, trebuie să stabilești un set de valori care să dea voce brandului tău, și care să comunice publicului tău țintă cum faci ceea ce faci.

Găsește acei factori care sunt esențiali pentru afacerea ta și care mențin dinamismul activităților pe care le desfășori. Strâns legată de aceste valori este direcția pe termen lung, despre care este important să știe și publicul țintă.

Îți dorești ca afacerea ta să aibă o unitate? Vrei să ai un impact asupra mediului înconjurător? Ți-ai propus să oferi calitate la prețuri avantajoase?

Sau poate îți dorești să vinzi online produse caracterizate prin simplitate și pragmatism. Amintește-ți să comunici astfel de direcții, în special când ele aduc acel diferențiator care te poate poziționa în fața concurenței din segmentul tău de vânzări online.

3. Oferă acel ceva ce lipsește competitorilor tăi

În timp ce majoritatea afacerilor aleg să vândă online copiind un model sau un lider pe piață, afacerea ta își poate îndrepta eforturile către creșterea satisfacției clienților. Una din metodele prin care poți oferi acest avantaj competitiv este să incluzi mai multe opțiuni de plată, iar în funcție de locațiile în care vinzi, să faci tot posibilul pentru a face disponibilă orice metodă de plată este preferată pentru acea piață..

Dacă afacerea ta face cele mai multe vânzări local, o altă metodă este să comunici unde se află depozitul tău, pentru ca publicul țintă să știe că livrarea se poate face în cel mai scurt timp. În cele din urmă, ia în considerare publicul tău țintă și concurența.

Acești factori te vor îndruma către direcția potrivită pentru a accelera vânzările tale în fața competiției. Dacă te adresezi unui public mai tânăr, va trebui să crești eforturile tale de a înțelege exact ce își dorește acest public de la tine și cum poți să îi îndeplinești aceste nevoi.

4. Fii tu cel care valorifică conexiunea umană în procesul de vânzare – cumpărare online

Cei mai de succes antreprenori au învățat că oamenilor le place să facă afaceri cu alți oameni. Fie că această conexiune se întâmplă prin telefon, prin mesaje pe o platformă / emailuri, sau față în față, este important să o consolidezi cu toți clienții.

Atunci când adopți o atitudine prietenoasă, transparentă și onestă față de potențialii tăi clienți, șansele tale de a te diferenția de concurența ta în vânzări online pot crește semnificativ. În special pentru că acești clienți își vor aminti de modul în care ai stabilit acea conexiune, și astfel vor reveni să cumpere de la tine.

Dacă nu ești tu cel care stabilește direct această conexiune, asigură-te că cei care o fac păstrează aceeași direcție a imaginii afacerii tale. Nu uita ca în momentul în care clienții încep să vorbească despre modul în care interacționezi cu ei și feedback-ul este unul bun, captează-l și fă-l cunoscut într-un mod subtil dar vizibil în același timp.

De exemplu, în mesajul tău de brand, poți spune ceva similar: “Suntem cei mai reactivi atunci când vine vorba de clienții noștri. Noi îți răspundem la orice nelămuriri, în cel mai scurt timp.

Citește și:  7 idei de creștere a vânzărilor online

5. Fii flexibil în ceea ce privește prețul

În cele din urmă, atunci când vrei să te diferențiezi de concurență, nu poți să omiți ajustarea prețurilor și puterea negocierii. Un aspect destul de evident, pe care este important să îl amintim, deoarece de multe ori acesta poate fi desconsiderat sau aplicat într-un mod ineficient când vrei să te diferențiezi de concurență.

Ce tactici de ajustare a prețului poți aplica?

  • Penetrarea pieței cu prețuri mai mici:Având în vedere că vinzi aceleași produse, prețurile competitive sunt foarte eficiente pentru afacerea ta. Dacă ești la început cu afacerea ta, recomandat este să te diferențiezi prin prețuri mai mici față de competitorii tăi. Însă nu poți face acest lucru pentru o perioadă lungă de timp, așa că această tactică o vei folosi mai mult pentru a convinge clienții să cumpere în primă instanță. Atunci când realizează achiziția, oferă-le o experiență deosebită, astfel încât șansele să se întoarcă pentru aceeași experiență să fie cât mai mari.
  • Tarifarea la pachet:Cu siguranță ai analizat deja această tactică folosită cu succes de multe afaceri care vând aceleași produse ca ale concurenței. Dacă vinzi online produse complementare, acest mod de vânzare se poate dovedi a fi unul foarte eficient atât pentru tine, cât și pentru clienții tăi. De exemplu, când vinzi articole de plajă, poți face un pachet din costum de baie și pălărie, pe care să le vinzi la un discount avantajos pentru publicul tău țintă.

Citește și: 5 pași prin care crești vânzările online

Concluzii

Vânzarea competitivă implică să iei măsuri strategice astfel încât să poți depăși concurența în vânzările online, iar atunci când piața se extinde într-un ritm alert, trebuie să crești eforturile de a înțelege cu adevărat cine sunt (noii) tăi competitori și cum poți face ceea ce faci, dar diferit.

Amintește-ți că potențialii tăi clienți se documentează în marea majoritate a cazurilor atât despre produsele tale, cât și despre cele ale competitorilor, punând în balanță aspectele pozitive și negative ale fiecăruia.

Dacă îți dorești să lansezi afacerea ta în online și vrei să te diferențiezi de concurența din segmentul tău de piață, care deja este pe platformele din mediul digital, contactează-ne și noi vom găsi o soluție care să te avantajeze din acest.

Abonează-te la BLOG: