Instrumente și idei de publicitate pe internet - afaceri online

Instrumente publicitate pe internet pentru afaceri online

Dacă ai o afacere și vrei să te extinzi, pentru a crește profitabilitatea business-ului tău, internetul - cu toate instrumentele de publicitate online disponibile - reprezintă o foarte mare oportunitate pentru tine. În ultimii ani mediul online din România s-a dezvoltat extraordinar de mult.

Spre exemplu, în 2019 numărul de români care au făcut cel puțin o dată cumpărături online a crescut cu 10% față de 2018 și cu 27% față de 2017. Iar în 2020 această cifră a crescut, față de 2019, cu încă 30%. Potrivit cifrelor GPeC, piața online din România a depășit 5.5 miliarde de euro în 2020.

Asta însemnând că, în fiecare zi a anului 2020, românii au comandat produse online în valoare de 12 milioane de euro. Piața comerțului online este în continuă schimbare, ceea ce oferă oportunități incredibile de dezvoltare pentru toate afacerile din România. În această piață dinamică și extrem de ofertantă, antreprenorii au nevoie de o serie de instrumente și idei de promovare online pentru a-și maximiza profitul afacerii în comerț electronic.

Acest articol prezintă pe larg principalele instrumente de publicitate pe internet ce pot fi folosite pentru a-ți face afacerea vizibilă în online.

Citește și: Cum poți începe o afacere online cu fonduri europene pentru tineri antreprenori 

Instrumente / idei de publicitate online pentru afacerile de comerț electronic

Dacă ai o afacere aflată la început și vrei să o lansezi și online, poate îți va fi greu să te gândești din prima la construirea unui website propriu, pe care să încarci și să prezinți produsele tale. Fiindcă stocul tău de produse este unul limitat, cheltuielile cu realizarea unui astfel de site nu sunt justificate pentru început. În plus, pentru a construi un website de comerț online ai nevoie de cunoștințe.

Dacă nu stăpânești aceste cunoștințe, va trebui să contractezi un specialist, ceea ce presupune costuri suplimentare pe lângă cele deja existente cu achiziționarea celor necesare lansării site-ului. Există însă diverse soluții potrivite pentru afacerile mici și mijlocii să se lanseze în online.

Un instrument de publicitate pe internet foarte eficient pentru promovarea produselor dintr-un magazin online este Social Media.

Citește și: Idei de afaceri profitabile în comerțul online 

Instrumente / idei de publicitate online pentru produse în Social Media

Cum îți promovezi afacerea de comerț electronic prin Social Media?

Social Media te poate ajuta să obții ușor vizibilitate și îți oferă o serie de instrumente de promovare online pentru a face afacerea cunoscută rapid.

Crearea unei pagini de Facebook pentru afacerea ta

Spre exemplu, poți să-ți construiești o pagină Facebook care să reprezinte compania ta, afacerea ta. Poți alege din categoriile puse la dispoziție de Facebook pentru a realiza o pagină cu locație fizică, dacă afacerea ta are un magazin fizic.

Sunt trei categorii principale atunci când creezi o pagină: companie, persoană publică sau magazin fizic. Poți alege oricare din cele 3 ți se potrivește mai bine.

Crearea unui profil de Google – Compania Mea (Google my Business)

De asemenea, poți crea un profil Google – Compania Mea – pentru același scop – prezentarea pe Google Maps a magazinului tău. Când realizezi un astfel de profil, vei primi un cod prin poștă, la adresa indicată de tine pentru locația magazinului, iar prin introducerea acelui cod în profilul tău de Google, vei primi un „pin” – un semn pe Google Maps cu locația magazinului tău fizic.

Astfel, vei putea indica locația pe hartă a magazinului tău și vei putea atrage cumpărători în locația fizică. Poți adăuga și oferte de produse pe profilul de Google sau detalii cu privire la programul de funcționare a afacerii tale.

Crearea unui shop virtual pe pagina de Facebook

Social Media îți pune la dispoziție o mulțime de instrumente de publicitate online eficiente pentru promovarea produselor. În cadrul paginii tale de Facebook poți construi chiar un shop online.

Poți prezenta aici produsele pe care vrei să le vinzi online, sub forma unei vitrine virtuale. În plus, atunci când postezi o poză cu produsul tău pe pagina de Facebook, dacă ai o astfel de vitrină virtuală asociată paginii, poți eticheta produsul tău din poză, ajutând lumea să ajungă la el mai ușor.

Crearea unui astfel de magazin virtual pe Facebook este gratuită. Tot ce trebuie să faci este să îți creezi o pagină și să completezi informațiile despre afacerea ta, pentru ca mai apoi să adaugi produsele. Acestea pot fi comandate chiar online.

Pentru a face mai ușoară cumpărarea produselor pentru clienții tăi, le poți pune în magazinul virtual chiar link-ul către anunțul de pe platforma marketplace. Asta pentru că ei vor putea comanda direct de pe acel link, plătind online sau ramburs, fără să mai fie necesar să discute cu tine în privat.

Citește și: INFOGRAFIC: ghid de promovare Social Media pentru IMM-uri 

Promovarea prin influenceri

Tot prin Social Media poți deveni vizibil dacă te asociezi cu un influencer. Un influencer este de cele mai multe ori o persoană publică, un formator de opinie, care are deja un profil de Facebook, de Instagram sau de YouTube foarte urmărit.

O persoană care are foarte mulți fani în mediul online, o audiență formată către care poate comunica. Poți plăti o astfel de persoană sau poți realiza o colaborare în care tu îi oferi produsele tale și el scrie despre ele pe profilul său, adresându-se audienței sale, pentru a-i convinge să cumpere produsele tale.

Poți căuta persoane pe plan local, care au influență și vizibilitate sau persoane cunoscute pe domeniul tău de activitate, care să te ajute să-ți faci vizibile produsele către publicul lor țintă. Trebuie să iei în calcul dacă publicul lor țintă este și publicul tău, dacă ei pot găsi clienți cumpărători pentru produsele tale în audiența lor.

Promovarea online prin platforme marketplace

O altă modalitate de promovare a produselor și de publicitate pe internet pentru afacerile mici și mijlocii este oferită de platformele de anunțuri tip marketplace. Un marketplace este o piață online cu o audiență deja formată, cu o comunitate stabilă de vizitatori și cumpărători, în care tu nu mai trebuie să investești bani pentru a acapara clienți.

Poți să îți faci un cont absolut gratuit pe astfel de platforme și să creezi anunțuri de vânzare cu produsele tale. Spre exemplu, OLX este cel mai mare site de anunțuri din România, cu peste 10 milioane de utilizatori unici în fiecare lună.

O idee bună de publicitate online pentru produse ar fi să îți realizezi un cont și să prezinți produsele și serviciile tale publicului de cumpărători disponibili pe această platformă.

Citește și: Avantajele unei platforme marketplace pentru afacerile mici și mijlocii 

Iar astfel de platforme tip marketplace îți oferă și o mulțime de instrumente specifice de publicitate pe internet. Spre exemplu în secțiunea de publicitate pe OLX vei descoperi că poți folosi campanii de promovare targetate, având flexibilitate la alegerea bugetelor și a audiențelor care să vadă anunțurile tale.

Poți realiza o campanie de publicitate online în 3 pași simpli și intuitivi:

  • Alegi pachetul de expunere care ți se potrivește (există pachete standard sau formate premium, precum opțiunea Mobile Combo prin care poți alege să te promovezi și pe aplicația mobilă a platformei marketplace);
  • Completezi detaliile campaniei printr-un formular complet automatizat și intuitiv (în plus, ai suport live în cazul în care ai nevoie de ajutor);
  • Creezi contul, faci plata pentru publicitate și te bucuri de rezultatele campaniei de promovare care îți va face afacerea mai vizibilă.

În doar câteva ore poți, cu ajutorul acestor platforme de tip marketplace, să-ți faci afacerea mai vizibilă și să te adresezi milioanelor de cumpărători online.

Nu ai nevoie de instrumente specializate precum platforme proprii, conturi de publicitate separate și aplicații de analiză complexe. Totul se întâmplă în interiorul platformei, acolo unde ai acces la suport și consultanță personalizată de la echipa de suport.

Aceasta este cea mai simplă modalitate de publicitate online pentru o afacere de comerț electronic, aflată la început. Desigur, dacă ești în căutarea unor idei de publicitate pe internet, poți folosi și alte canale. Dacă alegi să folosești simultan mai multe canale de promovare, afacerea ta poate căpăta vizibilitate și poți face mai multe vânzări într-un termen mai scurt.

Idei / instrumente de promovare online pentru afaceri la nivel avansat

Poți să îți mai promovezi afacerea online și prin realizarea unor conturi pe platforme de promovare PPC. Acest sistem de publicitate pe internet funcționează cu plata – pe – click (PPC). Ele însă presupun cunoștințe avansate de marketing digital și necesită investiții mari pentru testarea și optimizarea campaniilor de promovare.

Dacă ai făcut deja vânzări folosindu-te de platformele marketplace și de social media, poți alege să reinvestești o parte din profit în testarea unor instrumente PPC care să-ți ducă afacerea la următorul nivel.

Instrumente de publicitate online PPC - Promovarea prin Google Ads și Facebook Ads

Cele mai întâlnite modalități de publicitate online PPC sunt campaniile Google Ads și Facebook Ads. Pe Google Ads plătești pentru a afișa un anunț în motorul de căutare pe baza unor cuvinte cheie. Cu alte cuvinte, Google va afișa anunțul tău atunci când utilizatorii caută cuvintele cheie pe care le-ai setat în campanie.

Mai sunt disponibile două tipuri principale de campanii de publicitate online pentru produse: o campanie de afișare a unor anunțuri grafice pe site-urile partenere Google care sunt relevante pentru afacerea ta și o campanie video prin care te poți promova pe YouTube. Pe Facebook poți plăti reclame pentru a construi o comunitate proprie și pentru a trimite trafic către produsele tale sau pentru a-ți vinde produsele online.

Poți realiza postări cu produsele tale pe care să le promovezi către oamenii care te urmăresc și poți realiza reclame pe platformă și în Messenger - platforma de chat Facebook sau pe profilul de Instagram.

Pe Facebook Ads ai parte de 11 obiective diferite de promovare, în funcție de ce anume îți propui să obții: vizibilitate, trafic către site, vizite în magazin sau vânzări de produse din catalog.

În cazul Google Ads ai disponibile 7 obiective diferite, printre care obiective de trafic, generare de clienți potențiali, vânzări online, obținerea de apeluri telefonice. Desigur, pentru a seta astfel de campanii de publicitate pe internet este indicat să apelezi la o agenție specializată în promovarea PPC. Însă, pentru început există opțiunea de a seta reclame smart, care se optimizează singure, pentru a testa această alternativă și pentru a vedea ce rezultate produce pentru afacerea ta.

Citește și: INFOGRAFIC: 9 modalități de creștere a vânzărilor online 

Concluzii despre promovarea online a afacerii tale

Dacă ai o afacere aflată la început, cel mai eficient mod de promovare rămâne crearea unui cont gratuit pe o platformă marketplace și prezentarea produselor tale prin anunțuri de vânzare, pe care le poți distribui tot gratuit mai apoi pe Facebook sau pe Instagram.

Iar dacă dorești promovarea plătită a afacerii tale, pe platformele de marketplace precum OLX vei găsi modalități de promovare plătită mult mai intuitive, unde nu ai nevoie de cunoștințe avansate pentru a-ți gândi campania. În plus, ai parte și de suport, live chat cu echipa, notificări când anunțul tău promovat a atras un client sau un lead nou și o mulțime de opțiuni de rapoarte personalizate pentru a urmări rezultatele.

Totul este simplificat și realizat în doar câțiva pași, fără a fi necesar să treci printr-un întreg proces complex de setare și optimizare tehnică. În plus, pentru și mai multe informații, idei și instrumente de promovare online și de dezvoltare a afacerii, OLX are și un hub educațional dedicat antreprenorilor.

Aici poți găsi informații și sfaturi practice despre cum să faci vânzări online, despre dezvoltarea afacerii, antreprenoriat în comerț online, dar și informații despre juridic & finanțe.

Astfel, cu ajutorul acestor soluții simplificate de promovare și dezvoltare a afacerii, dar și cu informațiile și sfaturile din partea experților, vei putea face din afacerea ta un business profitabil, fără a-ți ocupa mult timp cu promovarea.

Așa îți va rămâne timp pentru a te ocupa de ceea ce contează cu adevărat: dezvoltarea strategică și creșterea afacerii tale și a profitului. Abonează-te la resursele OLX pentru antreprenori și dezvoltă-ți afacerea online într-un mediu sigur, înconjurat de experți!

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv