Extinde afacerea ta în mediul online și crește-ți veniturile!

Modalități de extindere a afacerii în mediul online.

Dacă ești antreprenor și ești în căutarea unei soluții de diversificare a veniturilor, o afacere online ar putea fi răspunsul pe care îl cauți. Iar dacă ai deja o afacere fizică, această oportunitate este cu atât mai interesantă pentru tine. Poți să-ți extinzi chiar afacerea ta online pentru a-ți crește veniturile.

În 2020, la nivel național, românii au cumpărat produse online în valoare de 5.6 miliarde de euro, conform cifrelor GPeC. Deși a fost pandemie, românii au făcut cu 30% mai multe cumpărături online.

În cadrul studiilor realizate de BRAT, se relevă faptul că doar 45% dintre români au făcut cel puțin o comandă online în ultimele 12 luni. Așadar, mediul online oferă încă posibilități de expansiune și de creștere pentru afacerile din România.

Tot mai mulți oameni încep să cumpere din mediul online. La nivel european, conform acelorași studii, tinerii sunt cei care comandă pe internet. Categoria de vârstă 25 – 54 ani a reprezentat cel mai mare segment de cumpărători până în 2018. Iar acum, segmentul acesta a fost detronat de tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 – 24 ani.

Piața oferă astfel oportunități extraordinare pentru a-ți extinde și tu afacerea și pentru a crește profitul companiei tale.

Cum poți să-ți extinzi afacerea online pentru a profita și tu de aceste

oportunități și pentru a-ți crește veniturile Pentru a putea să-ți extinzi afacerea trebuie să construiești o strategie de creștere care să te ajute să menții toate riscurile sub control și să asigure o dezvoltare sănătoasă a afacerii.

Stabilește-ți strategia de creștere a afacerii în online!

Există 4 strategii principale de dezvoltare a unei afaceri:

  • Strategia de dezvoltare a produselor
  • Strategia de penetrare a pieței
  • Strategia de extindere geografică
  • Strategia de diversificare a pieței

Citește și: Idei de afaceri profitabile în comerțul online

Dezvoltă-ți afacerea ta online prin strategia de diversificare a produselor

În ceea ce privește dezvoltarea produselor, va trebui să gândești mai multe game de produse, pentru toate tipurile de clienți. Poți folosi metoda SCAMPER pentru a creiona produse noi în business-ul tău.

SCAMPER este o metodă des întâlnită care te ajută să-ți construiești produse noi bazându-te pe funcțiile principale ale produselor, urmând următorul model:

  • S – substituirea – produse care înlocuiesc variantele deja cunoscute pe piață - spre exemplu, pielea ecologică;
  • C – combinarea – produse care combină funcționalități diverse pentru a crea un nou produs – Exemplu: brelocul de chei cu desfăcător de sticle;
  • A – adaptarea – creare unui produs care să se adapteze mai multor nevoi – încărcătorul de telefon care e și cablu de date;
  • M – modificarea – crearea unui produs nou prin modificarea funcționalității unui produs vechi – creionul cu mină;
  • P – „put to another use” – poziționarea în alt scop – poziționarea unui produs spre a fi utilizat în alt scop decât a fost creat – adăugarea camerei foto la telefonul mobil;
  • E – eliminarea – eliminarea unei funcționalități, simplificarea produsului – înlocuirea aparatelor cu film developant cu aparatele digitale;
  • R – rearanjarea – crearea unui nou produs prin rearanjarea unor funcționalități, prin schimbarea modului în care funcționează – sistemele cu încălzire în pardoseală.

Printr-o astfel de strategie de dezvoltare a produselor poți să inovezi rapid și să găsești produse care se vând în online cu o marjă bună de profit.

Citește și: Cum poți începe o afacere online cu fonduri europene pentru tineri antreprenori 

Strategia de penetrare a pieței pentru dezvoltarea afacerii tale online

Alege cum vrei să-ți dezvolți afacerea și pe ce palier vrei să te concentrezi. Cel mai probabil, fiind la început în mediul online, strategia de penetrare a pieței ți se va potrivi, pentru că ai nevoie să te faci cunoscut rapid. În online poți ajunge rapid să construiești o imagine pozitivă în piață prin intermediul promovării.

Iar în cazul în care ai ales să-ți vinzi produsele printr-o platformă marketplace ai un avantaj. Această platformă are deja o audiență deja formată și te poți adresa clienților platformei prin metode specifice de promovare deja testate.

Spre exemplu, OLX, cel mai mare site de anunțuri din România, oferă o posibilitate standard de promovare, prin evidențierea anunțurilor, dar și posibilitatea unor pachete premium pentru afaceri, precum Mobile Combo, prin care îți poți promova afacerea în interiorul aplicației mobile OLX.

Citește și: Cum atragi clienții concurenței în mediul online 

Strategia de creștere a afacerii online prin extindere geografică

În momentul în care lansezi afacerea ta online ai un foarte mare avantaj. Avantajul internetului este că nu te limitează din perspectiva locației, așa încât ai acoperit și strategia de extindere geografică.

Poți vinde produse la nivel național sau chiar internațional. Pentru a putea face asta, va trebui să te asiguri că ai negociat contracte cu furnizorii de servicii de curierat, pentru a putea livra produsele tale către consumatori, la prețuri accesibile.

De asemenea, va trebui să adaptezi produsele la noua piață. Asta poate însemna să traduci descrierile de produs, dar să adaptezi și produsele pe nevoile consumatorilor din acea piață. În plus, va trebui să găsești un partener potrivit pentru promovarea produselor pe noua piață.

Citește și: Cele mai utilizate platforme de vânzări online în România 

Strategia de dezvoltare a afacerii online prin diversificarea pieței țintă

Cât despre strategia de diversificare a pieței, poți să găsești produse care se vând diferit în funcție de public. Spre exemplu, dacă ai un business unde vinzi doar produse bărbătești, acum, odată cu lansarea unei afaceri online, poți aduce și produse pentru femei.

Sau în cazul în care ai un magazin cu mai multe tipuri de produse, când dezvolți afacerea ta online ai putea alege produse mai nișate, pentru un anumit public aparte, pentru a satisface dorințele specifice ale consumatorilor dintr-o nișă premium.

Desigur, magazinele cu produse de masă sau produse de impuls au șanse să crească mai rapid volumul de vânzări, însă trebuie luat în calcul și factorul concurențial. Pentru un magazin general concurența va fi mult mai mare. Un magazin nișat se va putea evidenția mult mai rapid și va construi în termen mai scurt un brand. Pe când unul de masă va reuși să se extindă mai rapid.

Odată ce te lansezi pe internet, trebuie să analizezi fiecare aspect și să determini cum este mai bine pentru afacerea ta online. Acestea sunt principalele strategii pe care le poți lua în calcul pentru a-ți extinde afacerea în mediul online și pentru a-ți crește veniturile.

Poți afla și alți pași sau sfaturi practice și informații concrete despre cum să-ți lansezi o afacere online profitabilă, dacă te abonezi la hub-ul educațional pentru antreprenori OLX.

Aici ai parte de o mulțime de informații și articole interesante despre vânzări online, dezvoltarea afacerii, antreprenoriat și juridic & finanțe.

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv