Avantajele unei platforme marketplace pentru afacerile mici și mijlocii

Avantajele unei platforme marketplace populare.

Un marketplace este o platformă online de comerț, un site care îți oferă posibilitatea de a te conecta rapid cu potențialii clienți, pentru a le vinde produsele tale. Principalul avantaj al unei platforme marketplace este că, prin intermediul acesteia, vânzătorul și cumpărătorul se conectează și se pot realiza astfel vânzări de produse online, cu foarte mare ușurință.

Cu ajutorul unei platforme marketplace poți avea acces la o piață care are deja un public format și poți posta anunțuri pentru a vinde produsele tale. Beneficiezi rapid de vizibilitate și de un public care te va ajuta să devii mai cunoscut într-un timp mai scurt, produsele tale fiind cumpărate rapid.

Cum creezi o afacere profitabilă în online prin astfel de platforme marketplace

Piața de ecommerce din România este în continuă creștere. La momentul actual, sunt peste 5000 de magazine online înregistrate în România, conform estimărilor GPeC și ROMCARD. Însă, lansarea unui magazin online presupune o serie de cheltuieli, precum: achitarea domeniului, găzduirea magazinului pe un server (servicii de hosting), dar și cheltuieli cu realizarea platformei în sine ci cu mentenanța acesteia.

Iar construirea și mentenanța unui magazin online necesită cunoștințe specializate de programare și web design, ceea ce înseamnă costuri suplimentare cu specialiștii. În plus, trebuie să luăm în calcul cheltuielile de promovare. Costul promovării online a crescut considerabil în ultimii ani.

Doar în 2020 piața online a cunoscut o creștere de 30% față de 2019, conform GPeC, ceea ce înseamnă mai multă concurență pentru spațiul de afișare a reclamelor, fapt care determină creșterea costurilor.

Dacă ești la început în online și de abia te-ai gândit să lansezi produsele tale pe internet, neavând experiență și cunoștințe avansate despre web, poate fi mai dificil să îți construiești prezența pe site-ul propriu. Iar investiția necesară este una relativ mare. P

rin urmare, pentru cei mai mulți dintre antreprenori, a deschide un magazin online propriu pentru a vinde anumite produse nu este o opțiune.

Așadar, cei mai mulți dintre aceștia apelează la platformele de tip marketplace pentru a începe să vândă online produsele proprii.

Citește și: Cum poți începe o afacere online cu fonduri europene pentru tineri antreprenori 

Iată principalele avantaje ale platformelor marketplace pentru afacerile mici și mijlocii

Investiție limitată - scutind cheltuielile de realizare a site-ului, cheltuielile de cumpărare a domeniului și a serviciilor de hosting, investiția inițială este limitată. Este cert că marketingul online necesită investiții solide, dacă îți dorești dezvoltarea afacerii.

Însă, pentru început poți intra pe piață cu mai puține resurse. Un avantaj important al unei platforme marketplace este că înscrierea pe o platformă marketplace este gratuită, la fel și listarea produselor, gestionarea și procesarea comenzilor fiind realizată printr-un panou de control intuitiv. Ulterior poți alege să investești în promovare pentru a acapara mai mulți clienți și pentru a-ți crește vânzările.

Acces la un public existent - o platformă marketplace populară îți oferă posibilitatea de a te folosi de brandul platformei, de imaginea construită și deja cunoscută și folosită de o mulțime de oameni. Astfel, scutești din nou cheltuieli importante cu promovarea și construirea unei audiențe.

Platformele de tip marketplace populare au deja un public format, mereu prezent, către care tu poți oferi o gamă cât mai diversă de produse, la prețuri pentru toate buzunarele. Produsele tale vor deveni populare rapid și vor fi vizualizate de mai mulți potențiali cumpărători, deoarece platformele au deja o piață formată.

Tehnici de promovare testate - platformele marketplace au deja pachete prestabilite de promovare foarte avantajoase, îți oferă acces la live chat, notificări personalizate și o mulțime de instrumente prin care poți să-ți faci produsele vizibile.

Spre exemplu, platforma OLX, cel mai popular marketplace din România, oferă retailerilor posibilitatea de a-și realiza propria pagină de prezentare a produselor, propriul magazin virtual încorporat în cel mai mare site de anunțuri din România.

Pe zi ce trece, pe această platformă marketplace intră milioane de vizitatori, existând peste 3.5 milioane de oferte publicate pe site. Iar odată ce ai plasat anunțul tău de vânzare, ai notificare instant pentru fiecare lead sau client nou.

Expertiza furnizorilor - un alt avantaj al platformelor marketplace este asigurarea de suport și consultanță în creșterea și dezvoltarea afacerii. Practic, ai acces la tot know how-ul furnizorilor și la o mulțime de servicii complementare.

Spre exemplu, beneficiezi deja de oferte negociate pentru serviciile de curierat, așa încât livrarea produselor tale să se realizeze la un preț preferențial. În același fel există deja contracte negociate de furnizor pentru tine, cu privire la serviciile de procesare plăți online, pentru ca tu să ai parte de condiții avantajoase, care să-ți maximizeze profitul afacerii tale online.

Ușurința în utilizare - spre deosebire de administrarea unui site propriu, pe platformele marketplace nu ai nevoie de prea multe cunoștințe tehnice. Îți trebuie doar un laptop conectat la internet pentru a realiza ofertele și pentru a-ți vinde produsele rapid și simplu.

Iar dacă ai deja un magazin online deschis, ai posibilitatea de a sincroniza magazinul propriu cu platforma marketplace este un avantaj în plus pentru tine. Astfel, automatizezi vânzările și păstrezi sub control fluxurile de produse și de comenzi.

Panoul de utilizare și administrare a platformei marketplace este foarte intuitiv, iar pe lângă asta, beneficiezi de suport constant, dacă ai nevoie.

Flexibilitate pentru consumatorii produselor tale - produsele vândute de tine pot fi achitate de cumpărător ramburs, prin ordin de plată, card online, fără a fi nevoie să deții un POS.

Aici, avantajul pe care îl oferă platforma marketplace este acela că aceste metode de plată sunt deja integrate și nu mai este nevoie să mai instalezi niciun modul special, acesta fiind un avantaj major față de vânzarea produselor prin site-ul propriu.

Rapoarte și analiză în timp real - platforma marketplace îți oferă o mulțime de opțiuni de raportare și analiză a activității tale în online și a vânzărilor. Avantajul că poți primi și feedback-uri directe de la clienți te ajută să optimizezi și să îmbunătățești din mers afacerea ta online.

Practic, când alegi să îți lansezi o afacere online și să vinzi produsele tale pe o platformă marketplace populară și apreciată, ai parte de tot sprijinul și suportul tehnic al echipei din spate. Astfel, ai oportunitatea de a-ți dezvolta afacerea și de a o face profitabilă, sub umbrela unui brand deja format, cu un site solid și cu experiență de vânzare în piață.

Citește și: Vânzari online de produse: în site propriu sau prin marketplace? 

Cum îți asiguri succesul afacerii online când vinzi pe o platformă marketplace populară în România?

Bineînțeles că pentru a reuși să vinzi și să fii profitabil, trebuie să respecți anumite aspecte în online.

1. STOCUL
Trebuie să ai produse aproape permanent în stoc, pentru a nu avea pierderi de comenzi. E recomandat să ai stabilit un stoc tampon, care să te ajute în situația creșterii rapide a volumului de comenzi.

2. DIFERENȚIEREA FAȚĂ DE COMPETIȚIE
Trebuie să te diferențiezi de restul vânzătorilor. Poți face asta prin utilizarea unor fotografii de produs cât mai clare, mai atractive, de înaltă calitate, deoarece acestea sunt primul contact al utilizatorilor cu produsele tale. La fel de bine te poți diferenția și prin descrierile de produs.

Acestea trebuie să fie relevante pentru utilizatori pentru a crește șansa ca aceștia să găsească ceea ce caută în gama ta de produse. Spre exemplu, când scrii descrierea produselor folosește cuvintele cheie pe care le caută utilizatorii. Folosește fraze scurte și convingătoare. Prezintă beneficiile într-un mod atractiv și vizibil.

Citește și: Cum atragi clienții concurenței în mediul online 

3. STRATEGIILE DE PREȚ
Gândește-te și la prețul produselor ca la un factor de diferențieze. Acesta trebuie să fie atractiv comparativ cu cel al concurenței. Poți avea mai multe tipuri de produse, unele cu prețuri de intrare mai mici, altele premium, cu prețuri mai mari.

Te poți gândi și la promoții, în cazul în care clientul cumpără mai multe produse odată. Gândește-te la produse bundle - kit-uri complete de produse sau pachete promoționale pe care să le vinzi la ofertă

4. FIDELIZAREA CLIENȚILOR
Trebuie să comunici cu clienții tăi și să obții feedback-uri pozitive, păstrând o imagine bună în fața clienților, pentru a reuși să-i fidelizezi. Pe platformele marketplace e mult mai importantă comunicarea cu clienții, deoarece diversitatea de oferte poate cu ușurință să te facă să pierzi clienți în favoarea unui concurent.

Citește și: Cele mai utilizate platforme de vânzări online în România 

Cum să fructifici avantajele unei platforme marketplace și să-ți dezvolți și mai mult afacerea?

După cum vezi, există adevărate hub-uri educaționale care îți pun la dispoziție toate resursele de care ai nevoie pentru a învăța cum să te descurci pe o platformă marketplace și cum să îți vinzi produsele profitabil. Platformele marketplace populare și profesioniste îți oferă suport în dezvoltarea și scalarea afacerii tale, consolidând cu tine o colaborare puternică, ca între partenerii de afaceri.

Dacă dorești și mai multe informații utile și sfaturi practice despre creșterea afacerii tale prin intermediul unei platforme marketplace, te poți abona la resursele OLX pentru antreprenori.

Aici vei găsi o mulțime de informații practice și de resurse care să te ajute să-ți crești afacerea online. Ai acces direct la informații despre vânzări online, dezvoltarea afacerii, antreprenoriat, dar și informații utile despre juridic și finanțe.

O mulțime de afaceri mici și mijlocii deja se bucură de toate aceste avantaje. Abonează-te și tu pentru a fi la curent cu noutățile.

Îți urăm succes!

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv