Cum poți crește notorietatea brandului tău în mediul online

Cum câștigi notarietate în comerțul online

Comerțul online este un mix între construirea unei afaceri și cucerirea pieței pe care activezi. O regulă simplă pe care trebuie să o ai în vedere este să îți prezinți afacerea în mod consistent pe toate canalele de promovare și să ai o strategie de creștere a notorietății brandului. Știai că acest aspect îți poate avea o creștere a veniturilor cu până la 23%?

Astfel, pentru a avea rezultate de succes în comerțul online trebuie să cunoști acele strategii puternice care să te ajute să ai acea consistență în online și care să construiască notorietatea brandului tău.

Dintre aceste strategii vom evidenția cele mai eficiente strategii de promovare online pentru ca afacerea ta să crească nivelul de notorietate, astfel încât să accelerezi procesul de atragere a clienților către produsele și serviciile pe care le oferi.

Definește un obiectiv de creștere a notorietății brandului și a afacerii

Un pas esențial pentru creșterea vânzărilor este ca mai întâi să stabilești un obiectiv de creștere a notorietății brandului tău. Atunci când acțiunile tale online trebuie orientate către dezvoltarea afacerii, este esențial să știi și să urmărești un obiectiv de notorietate.

De ce? Deseori se întâmplă ca afacerile să se concentreze prea mult pe creșterea vânzărilor fără a mai ține cont de stadiul în care se află publicul țintă. Știe acesta despre afacerea ta? Iar dacă știe, cât de mult interes prezintă pentru aceasta?

Dacă răspunsul la aceste întrebări este NU, respectiv MINIM, înseamnă că este necesar să definești un obiectiv de creștere a notorietății. Astfel, vei putea trece potențialul client prin toate stadiile necesare pentru a ajunge în cea de conversie, în care el va lua decizia de achiziție.

Citește și: Secretul din spatele celor mai vândute produse online

Ce opțiuni ai pentru a crește notorietatea brandului tău?

Există mai multe metode de promovare prin care să crești notorietatea brandului și a afacerii tale. Publicitatea Contextuală, Social Media, SEO, sau alte metode de marketing digital, incluse într-o strategie bine definită te vor ajuta să crești vânzările mult mai rapid.

Cel mai eficient este să testezi mai multe metode de promovare pentru o anumită perioadă deoarece este mai sigur să ai cel puțin o metodă de rezervă în cazurile în care un canal nu dă rezultate sau are probleme interne, iar în această situație nu poți interveni de pe partea ta. În cazul comerțului online pe o platformă de tip marketplace, în primul rând este important să testezi ce metode de promovare în platformă ai la dispoziție.

Multe marketplace-uri oferă servicii de publicitate pe platforma lor pentru ca afacerile care își doresc să ajungă în fața celorlalte să o facă mai simplu și rapid.

Serviciile de promovare OLX sunt unul din exemple, platforma oferind 3 pachete, în funcție de nevoile fiecărei afaceri:

  • Reactivare fulger,
  • Promovare la început de listă,
  • Promovare pe prima pagină.

Citește și: Magazin online propriu sau marketplace?

Totodată, te poți îndrepta către promovarea plătită pe canale de social media, cum sunt Facebook și Instagram, sau Google Ads. În funcție de publicul tău țintă și de bugetul de care dispui, poți alege dintre aceste canale sau să testezi mai multe în același timp și să le monitorizezi constant pentru creșterea notorietății brandului tău.

Statisticile arată că platformele de social media și comerțul online merg mână în mână, în condițiile în care Facebook se află în spatele a 52% din vânzările produselor online, iar social media reprezintă 75% din locurile în care publicul interacționează cu un brand, conform Lyfe Marketing.

În cazul promovării afacerii tale și a brandului pe Facebook, ia în considerare faptul că peste 75% din cele peste 2.7 miliarde de utilizatori au vârsta peste 25 de ani.

Citește și: 7 idei de creștere a vânzărilor online

Cu toate că pentru cele mai multe afaceri, platforma reprezintă locul perfect pentru a fideliza clienții, în special cu ajutorul marketingului prin conținut, în cazul afacerilor care vor să crească notorietatea brandului, Facebook Ads poate fi o metodă eficientă de a face acest lucru.

Instagram este o platformă la fel de eficientă pentru a-ți face afacerea cât mai cunoscută, însă media de vârstă este mai mică în cazul acestui public. Din peste 1.2 miliarde de utilizatori, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 reprezintă majoritatea, însă în cazul în care publicul țintă al afacerii tale este relevant acestui canal de comunicare, rezultatele tale vor deveni vizibile într-un timp destul de rapid, comparativ cu alte metode.

În cele din urmă, Google Ads este o altă metodă pe care o poți folosi pentru a atrage potențiali clienți către afacerea ta. Cu toate acestea, ia în considerare că acest canal este eficient atunci când oamenii știu ceea ce caută, ceea ce îl face mai puțin eficient în cazul îndeplinirii unui obiectiv de creștere a notorietății brandului.

Concluzii

Comerțul online poate fi o provocare pentru mulți antreprenori, însă atunci când acesta este făcut strategic printr-o planificare corespunzătoare, afacerile pot accelera rapid și simplu. De aceea, în special pentru afacerile care se află la început, existența unei strategii pentru creșterea notorietății brandului este esențială în monitorizarea și îmbunătățirea eficientă a rezultatelor.

Astfel, activitățile care nu funcționează, fie de marketing sau vânzări, vor fi mult mai simplu de ajustat. Dacă ești în căutarea unui partener care să te ajute în dezvoltarea afacerii tale online și promovarea notorietății brandului, achiziționează pachetele OLX pentru a testa eficiența lor.

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv