Cum vinzi produse tradiționale românești online

Cum vinzi produse tradiționale românești online

Fiecare vacanță se încheie de obicei printr-o sesiune de cumpărături, în cadrul căreia suvenirurile ocupă un loc important. Turiștii iubesc să aleagă produse tradiționale, numai bune de făcut cadou sau păstrat ca amintire.

În ultimii ani, interesul pentru produsele tradiționale românești a crescut simțitor, nu numai datorită turismului, ci și datorită tendinței românilor de a se îndrepta către tot ce este natural, ecologic, hand-made și mai aproape de propriile rădăcini. Cele mai multe persoane se întorc către tradiție și își doresc să sprijine producătorii locali prin achiziția produselor create de mâna lor, un curent demn de apreciat și care poate fi în avantajul tău, ca mic antreprenor din această nișă.

Să zicem că ai mica ta afacere de covoare țesute manual, vase din ceramică, haine tradiționale sau mâncare specific românească și îți dorești să treci de la târguri și festivaluri, către vânzările online. Cum poți să vinzi online produsele tradiționale românești cu succes și fără prea multe costuri implicate?

Adaptează-te la dorințele publicului tău țintă

Înainte să știi exact spre ce categorie de produse e bine să te îndrepți sau cum poți să le îmbunătățești, este necesar să cunoști care este cererea pe piață și cine este publicul tău țintă, care ar cumpăra cel mai mult de la tine. Privind în ansamblu, cei care cumpără în mod predominant online sunt cei din generația millennials, cu vârste cuprinse între 25 și 40 de ani, din mediul urban, cu un venit cel puțin mediu.

Ei sunt interesați de întoarcerea la origini și au sau vor să adopte un stil de viață sănătos și cât mai în armonie cu natura. Spre exemplu, dacă ai o mică afacere cu dulceață de fructe, cumpărătorul tău ideal ar fi o persoană cu vârsta de 35 de ani, cu puțin timp liber, și un nostalgic care își dorește să simtă gustul de acasă pe o felie de pâine. El preferă să facă toate cumpărăturile online, pentru că este mai comod și salvează timp, iar atunci când vine vorba de mâncare, alege să comande online produse tradiționale românești de la producători locali.

Probabil că te-ai întâlnit deja cu acest tipar la târgurile de profil, iar singura cale să ajungi la el și în restul timpului este prin mediul online. Odată ce îți cunoști publicul țintă și așteptările lui, știi prin ce cale să ajungi la el și cum să îi creezi produsul ideal, care îl va face să cumpere. Indiferent de ce alegi să vinzi, este esențial să cunoști în detaliu obiceiurile de consum ale cumpărătorului tău ideal, pentru ca afacerea ta să prospere.

Alege dacă vrei să devii producător sau doar distribuitor

Fiecare decizie implică un consum de energie, mai mare sau mai mic. Dacă alegi să fabrici de la zero produse tradiționale românești și să le vinzi online, această decizie implică mai multe costuri și etape - chirie, salarii, producție, consumabile, etichetare, design, avize, certificări și lista poate continua.

Dacă alegi să fii doar distribuitor și să îți deschizi un magazin online de produse tradiționale, fabricate de către diverși producători locali, energia și timpul pe care le investești vor fi mult mai mici. Asta deoarece o mare parte din activitatea ta se va desfășura online, iar scopul tău principal va fi să găsești căi prin care să vinzi mai mult și mai repede.

Alege industria în care să-ți dezvolți mica afacere cu produse tradiționale românești

Ai văzut potențial în afacerea cu produse tradiționale românești vândute online și îți dorești să mergi în această direcție, însă nu știi pe ce să te specializezi? Idei de afaceri online cu bani puțini  sunt o mulțime, însă unele implică mai mult efort și avize decât altele.

Dacă alegi să deschizi o afacere în sfera alimentației publice și să vinzi borcane cu zacuscă, ai nevoie de mai multe documente și autorizații - autorizațiile de mediu și securitate la incendiu, precum și deținerea altor avize și acorduri prevăzute de lege.

În schimb, dacă alegi să îți deschizi un magazin online de produse tradiționale românești non-alimentare,  lucrurile nu sunt atât de complicate, iar pașii pe care trebuie să îi faci în acest sens implică mai puține eforturi. Însă, chiar și așa, este necesar să ții cont de cererea de pe piață, pentru că ea se va reflecta în procentul de vânzări.

În schimb, dacă alegi să mergi pe o categorie de produse atipice, care nu reprezintă o necesitate sau utilitate pentru cumpărător, spre exemplu - opinci, ține cont că o strategie de marketing bine elaborată și un factor cu care să te diferențiezi pe piață sunt absolut necesare pentru a crea în mintea cumpărătorului o nevoie. Cu ajutorul acestora, opincile pe care le vinzi pot deveni pentru clienți un cadou aparte, numai bun de dăruit unei rude de peste hotare sau unui străin cu drag de România.

Promovează-ți magazinul online de produse românești prin canalele potrivite

Să spunem că ai un magazin cu produse tradiționale românești din categoria fashion - vinzi bluze cu motive tradiționale, accesorii din piele sau pălării de paie. Cu cât ești pe mai multe canale care se potrivesc cu industria ta, cu atât îți cresc șansele să le vinzi. Întotdeauna este bine, pentru un plus de credibilitate, să ai și un site oficial al magazinului, pe care publicul țintă să ajungă după ce te-a descoperit pe alte canale de promovare online, cum sunt Facebook, Instagram sau Pinterest

Pentru a intra într-o comunitate mai mare de oameni, îți poți extinde magazinul online și pe site-urile de tip marketplace, precum OLX. După ce îți creezi o pagină, aici vei putea încărca produsele care vor fi descoperite ușor de cei interesați. Ulterior, îți vei crea o clientelă dacă oferi servicii și produse de calitate și răspunzi rapid fiecărei solicitări.

Această modalitate de promovare implică costuri reduse și îți va aduce rezultate destul de bune pe parte de vizibilitate și vânzări. Dacă o completezi cu promovarea în social media a magazinului, șansele de a ajunge la publicul tău și a genera vânzări cresc considerabil.

Ține cont de cum îți prezinți produsele, înainte să le pui la vânzare

Pentru a vinde cu succes, contează mult și felul în care îți prezinți produsele. Consultă-te cu un specialist în marketing sau branding și alege un nume și un logo potrivit pentru magazinul tău online de produse tradiționale românești.

Creează o poveste în jurul brandului tău pe care o prezinți pe site, astfel încât să pui într-o lumină bună interesul și dragostea ta pentru tradiție și modul în care acestea se reflectă pe produsele tale. Etichetează fiecare produs în parte, cu ajutorul unui grafician, pentru a te diferenția pe piață și apelează la serviciile unui fotograf profesionist, pentru a prezenta online tot ce vinzi.

În ziua de azi, o poveste frumoasă și o imagine bună vând mai mult decât produsul în sine, așadar strategia de marketing potrivită îți va susține vânzările. Informează-te și ajută-te de un ghid despre cum să-ți vinzi produsele online,  care îți va ușura munca.

Chiar dacă pentru un antreprenor la început de drum industria produselor tradițional românești poate reprezenta o provocare, cât timp ai încredere în ceea ce vinzi, restul devine mai ușor. Oamenii își doresc să se reconecteze cu trecutul și acest trend este în plină ascensiune.

Mizează pe calitate, tradiție și prețuri accesibile, ține pasul cu digitalizarea, conectează-te prin canalele potrivite cu publicul tău și vinde. Pentru mai multe resurse din antreprenoriat, poți vizita hub-ul nostru plin de resurse utile.

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv