7 Motive pentru care să îți prezinți magazinul online pe un marketplace

De ce să îți prezinți magazinul online pe un marketplace

De câte ori ți s-a întâmplat să cauți online un produs și să aterizezi pe o platformă de marketplace, de tip Amazon sau Ebay? Cu siguranță, nu o singură dată. Sau, de câte ori ai scris în bara de căutare “cumpăr X” și printre primele rezultate de căutare s-au regăsit site-urile de tip marketplace? Înseamnă că acestea funcționează și că pot fi niște unelte extraordinare de care să te folosești, pentru a-ți crește afacerea sau pentru a-ți face cunoscute produsele la început de drum.

Din ce în ce mai mulți consumatori români au căpătat curaj în a comanda produse online în anul 2020, pe fondul pandemiei, iar cifrele arată din plin acest lucru:  a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019, iar în jur de 65% dintre cumpărături se fac de pe telefonul mobil.

Chiar dacă ești un antreprenor la început de drum sau ai deja un magazin online și vrei să-ți crești vânzările, pe lângă utilizarea reclamelor online pe rețelele de socializare și alte modalități de marketing, o cale eficientă și prietenoasă cu bugetul este să-ți vinzi produsele și pe o platformă de vânzări online de tip marketplace. De ce? Află de mai jos!

1. Te poți lansa rapid

Atunci când ai un magazin online și vrei să creezi trafic pe el, astfel încât să-ți construiești o clientelă, te poți folosi ușor de magazinele de tip marketplace.  După ce te înscrii pe platformă cu un cont, îți poți încărca rapid produsele, fiecare cu descrierea, fotografiile și prețul lui și ai beneficiul de a-ți promova fiecare articol, pentru a ajunge în prima pagină a căutărilor după cuvinte cheie. Așadar, în doar câțiva pași, ai expunere mare pe un site unde există zilnic trafic intens.

2. Beneficiezi de unelte de marketing online care te ajută să-ți perfecționezi strategia de vânzare

Cele mai multe platforme de tip marketplace oferă comercianților pachete profesionale pe care le pot achiziționa atunci când se înscriu cu magazinul lor online, care sunt extrem de utile în perfecționarea strategiei de vânzare. Spre exemplu, poți beneficia de statistici detaliate, consultanță prin telefon, pagină proprie a magazinului și multe alte beneficii, în funcție de valoarea pachetului pe care o alegi.

3. Ai parte de o bază imensă de potențiali clienți

Să aduci pur și simplu clienți pe magazinul tău online recent lansat, poate fi destul de dificil, dacă nu apelezi la toate uneltele disponibile de marketing. Chiar și așa, simplele reclame pe rețelele de socializare sau niște bannere online nu sunt întotdeauna suficiente pentru a-ți crea o bază de clienți. Mai simplu este să te “strecori” printre ei pe platformele de marketplace.

Aici vei găsi milioane de utilizatori dornici să facă achiziții, pentru că au parte de multe avantaje în calitate de consumatori,  oferite de către aceste platforme. Spre exemplu, magazine precum Amazon, Ebay sau Walmart, primesc peste 500 milioane de vizite active lunar. Pe OLX vei găsi peste 2,8 milioane de utilizatori iar o parte dintre aceștia îți pot cumpăra produsele dacă te vor găsi acolo, însă, să îi aduci pur și simplu pe site-ul tău, fără ajutorul unui marketplace, este greu spre imposibil.

New call-to-action

4. Te afli în secolul tehnologiei, unde toți cumpără online

Pandemia, dar și tehnologia de care beneficiem, au încurajat oamenii să cumpere din ce în ce mai mult online: este simplu, este comod, este rapid. Statisticile spun că 85% dintre români au utilizat internetul cel puțin 1 dată în ultimele 12 luni, iar 45% din utilizatorii de internet au făcut cel puțin o cumpărătură online în ultimele 12 luni. Cu alte cuvinte, sectorul e-commerce se află într-o creștere majoră și este un moment ideal să te lansezi online, sub toate formele.

5. Clienții pot compara în marketplace prețuri și oferte pentru produsele pe care le cumpără online

Platformele de tip marketplace primesc atât de mulți vizitatori online deoarece îți oferă beneficiul de a compara produse în vederea găsirii celei mai bune oferte. Totodată, să cumperi de pe un marketplace îți permite să găsești și produse pe care nu le-ai putea găsi printr-o simplă căutare pe Google.

Pentru a ajunge în primele pagini de căutări Google cu magazinul tău online, este necesar să implementezi o strategie SEO, extrem de utilă, însă implică timp, răbdare și bani. De aceea, în paralel cu implementarea unei strategiei SEO, te poți folosi de beneficiile unui marketplace pentru mai multă expunere.

6. Ai parte de un raport calitate-preț foarte bun

Promovarea online costă și nu este niciun secret. Însă, fiecare unealtă de marketing vine cu beneficiile și costurile ei – unora trebuie să le aloci un buget mai mare pentru ca investiția să ți se întoarcă, iar altele pot fi eficiente cu puțini bani. Acesta este și cazul vânzărilor de produse online printr-un marketplace.  Să-ți înscrii magazinul online pe o astfel de platformă presupune o investiție mică cu o rentabilitate mare – sau, cu alte cuvinte, un raport calitate-preț excelent.

În schimb, alte tipuri de publicitate presupun investiții mari, fără să ai garanția că îți vor aduce clienți. Așadar, este mai rentabil și sigur să investești într-un abonament pe o platformă de marketplace, pentru că bugetul alocat acesteia îți va permite să testezi fără să riști prea mult.

7. Poți lua legătura direct cu clienții

Unele platforme de de marketplace precum OLX oferă posibilitatea de a fi sunat de către clienți sau de a primi mesaje de la aceștia. Totodată, ei au posibilitatea de a lăsa recenzii magazinului. Ce înseamnă pentru tine, antreprenorul, toate acestea?

Multe posibilități de a-ți îmbunătăți serviciile și a-ți adapta oferta de produse online cu ajutorul feedback-ului constant pe care îl poți cere clientului. Vorbind direct cu el, vei afla preferințele, așteptările și nemulțumirile lor, astfel încât tu să îți poți perfecționa sistemul de lucru și să te adaptezi nevoilor lor.

Pe scurt, îi fidelizezi construind un customer service pe măsură. Din fericire, cum industria e-commerce este în plină dezvoltare, ai oportunitatea de a-ți crește magazinul online printr-o platformă de marketplace din cele disponibile în mediul online. Însă, cum alegi o platformă de marketplace pentru afacerea ta  este o decizie care se ia ținând cont de anumite criterii precum notorietatea ei sau serviciile pe care ți le oferă. Restul vine de la sine și este mult mai rapid decât crezi.

Dacă vrei să afli cum poți să-ți expui de astăzi magazinul online pe OLX și să începi să vinzi mai mult, ne poți contacta.

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv