Metode de creștere a vânzărilor în retail - afaceri online

Metode de creștere a vânzărilor în retail - afaceri online.

Dacă ai o afacere în retail și cauți metode de creștere a vânzărilor, acest articol o să îți ofere răspunsul la o mulțime de întrebări. Metode de creștere a vânzărilor în retail există o mulțime. Noi le-am luat pe cele mai des întâlnite, care au aplicabilitate imediată și le-am detaliat în acest ghid, pentru a-ți oferi oportunitatea de a le pune și tu în aplicare chiar începând de azi.

Ca să poți optimiza business-ul și să poți crește vânzările, trebuie să vezi mai întâi cum poți îmbunătăți întregul lanț de distribuție al afacerii tale. Chiar și unele optimizări simple în acest caz te-ar putea ajuta să crești vânzările, dar și profitabilitatea afacerii tale.

Metode de creștere a vânzărilor în retail prin optimizarea lanțului de distribuție în business

Un vânzător de retail se poate aproviziona cu marfa direct de la producător sau de la un furnizor. Dacă intră în scenă un intermediar de care depinde marfa ta, procesul se poate îngreuna.

Cum poate afecta acest lucru vânzările tale? Hai să ne gândim la un magazine online. Vrei să faci o afacere online cu vânzări retail și îți deschizi magazinul online, iar marfa o cumperi de la un furnizor, care la rândul său cumpără de la producător.

Marfa va ajunge la tine în acest caz la suprapreț, ceea ce va influența profitabilitatea în primul rând. Iar timpul necesar intermedierii procesului poate influența chiar și vânzările, deoarece poți rămâne fără stoc și va trebui să aștepți până face aprovizionarea furnizorul tău.

Citește și: Secretul din spatele celor mai vândute produse online 

Vânzări retail mai mari prin eliminarea intermediarilor din lanțul tău de distribuție

Un retailer ar trebui să aibă ca scop eficientizarea lanțului de distribuție dacă vrea să-și crească vânzările. Dacă îți dorești ca afacerea ta să fie profitabilă și să crească, trebuie să elimini cât de mult posibil intermediarii din lanțul de distribuție.

În exemplul de mai sus, ar fi mai eficient pentru tine să cumperi direct de la producător. Ai primi marfa mai rapid și cel mai probabil ai obține și un preț mai avantajos. Iar dacă o primești la un preț mai avantajos, poți să o vinzi și tu cu un preț mai mic, crescând astfel și mai mult volumul vânzărilor.

Tot din lanțul de distribuție fac parte și clienții tăi finali. Hai să vedem împreună cum poți optimiza procesul în acest sens.

Citește și: 5 pași prin care crești vânzările online 

Vânzări retail mai mari prin cunoașterea comportamentală a clienților

Să ne gândim la un exemplu clasic aici: supermarketurile. Aranjarea produselor și distribuția rafturilor în cadrul supermarketului se bazează pe studii psiho socio demografice, care țin cont de comportamentul consumatorilor. Întotdeauna, la nivelul ochilor consumatorilor, pe rafturile din centru vor fi puse produsele mai scumpe, deoarece acestea vor fi mereu în câmpul vizual al clienților și astfel putem influența creșterea vânzărilor.

Iar produsele cele mai populare și cele de consum sunt la capătul holurilor, deoarece astfel clienții vor trebui să treacă prin întreg magazinul pentru a ajunge la ele, tentația de a cumpăra ceva în plus pe parcurs fiind una foarte mare. La fel de relevantă și eficientă pentru creșterea vânzărilor în retail este așezarea produselor într-un magazin de haine.

Conform studiilor, articolele cele mai bine vândute vor fi mereu la intrarea în magazin, preferabil în partea dreaptă. Dacă urmărim aceste comportamente și luăm în calcul mișcările oamenilor în magazin, vom avea un avantaj strategic. Ei bine, acum există posibilitatea de a urmări la nivel avansat ce fac consumatorii și în mediul online.

Dacă ai o afacere online de vânzări retail există o mulțime de instrumente, de tipul Hotjar, care te ajută să înțelegi care e traseul cumpărătorilor pe site-ul tău. Poți vedea pe ce pagini intră ei prima dată când ajung pe site, poți vedea unde dau click cel mai des.

Astfel, poți înțelege care sunt produsele sau categoriile de produse cele mai vizate, iar incluzând aceste categorii în promovarea magazinului tău poți crește vânzările.

Citește și: INFOGRAFIC: 9 modalități de creștere a vânzărilor online 

Metode de creștere a vânzărilor în retail prin optimizarea canalelor de distribuție

Cel mai probabil ai deja o afacere de retail în mediul offline, un magazin sau un showroom cu produse. Cel mai simplu mod pentru a-ți crește rapid vânzările ar fi extinderea business-ului tău în mediul online. Cu cât prezinți produsele tale pe mai multe canale, poți ajunge la mai mulți clienți.

În plus, online-ul oferă în ziua de azi oportunități nelimitate de promovare și vânzare a produselor, cu investiții minime. Hai să vedem împreună 3 modalități prin care ți-ai putea extinde afacerea în mediul online, pentru a crește numărul de vânzări retail.

Urmărește și: VIDEO: Platforme marketplace România: Cum alegi? 

Creșterea vânzărilor în retail prin deschiderea unui magazin online

Majoritatea oamenilor care vor să îți extindă afacerea în online se gândesc că primul pas ar fi realizarea unui site. Un magazin online îți va permite să te adresezi unui număr mai mare de persoane, nefiind limitat de zona geografică în care te afli tu.

Spre exemplu, un simplu magazin local, prin intermediul unui magazin online poate începe să vândă național, livrând produsele prin curier în toată țara. Acest pas ar reprezenta o oportunitate de creștere a vânzărilor afacerii tale demnă de luat în calcul.

Desigur, deschiderea unui magazin online vine la pachet și cu o serie de costuri. Va trebui să achiți specialistul care se ocupă de construirea site-ului, domeniul și găzduirea site-ului, pachetele de mentenanță, promovare, dar și alte cheltuieli pe care lansarea unui astfel de site le presupune.

Însă, trebuie să știi că, dacă ai o afacere la început și vrei să o extinzi în online, crearea unui site nu este singura opțiune. Există și opțiuni mai avantajoase.

Citește și: Instrumente și idei de publicitate pe internet - afaceri online 

Extinderea afacerii în mediul online cu ajutorul platformelor de vânzare marketplace

Pentru un business din gama de vânzări retail poziționarea produselor pe o platform marketplace poate fi cel mai eficient mod de a lansa afacerea online pentru început. Crearea unui cont nu presupune cunoștințe avansate și nici investiții din partea ta. Este gratuit să-ți creezi un cont pe o platformă precum OLX, unde să adaugă anunțuri de vânzare cu produsele tale.

Iar aceste platforme îți pot pune la dispoziție site-ul, găzduirea, mentenanța și toate instrumentele necesare vânzării online, fără niciun cost din partea ta. Cu siguranță, din perspectiva de cost / eficacitate, lansarea unui business în online prin intermediul platformelor marketplace este cea mai profitabilă opțiune.

În plus, dacă vrei să îți extinzi mai apoi afacerea online și să crești numărul de comenzi, există o mulțime de metode de creștere a vânzărilor retail în online oferite de astfel de platforme. Spre exemplu, OLX oferă posibilitatea de promovare a anunțurilor cu produsele tale.

Poți alege tu ce pachet de promovare îți este potrivit, în funcție de audiență și de bugetul disponibil. Iar majoritatea platformelor marketplace permit și integrarea API cu site-uri online sau cu aplicații mobile, atunci când o să-ți dezvolți afacerea și o să-ți permiți lansarea unor astfel de instrumente de vânzare.

Citește și: Vânzări online de produse: în site propriu sau prin marketplace? 

Creșterea vânzărilor în retail cu ajutorul Social Media

O altă modalitate de creștere a vânzărilor este promovarea pe social media. Această metodă este chiar una complementară cu cea a lansării produselor pe marketplace. Spre exemplu, după ce ți-ai făcut un cont pe o platformă marketplace și ai adăugat un anunț cu un produs pus la vânzare, poți distribui anunțul în social media pentru a atrage mai multe vizite.

Social media este tot una dintre aceste metode de creștere a vânzărilor retail în mod gratuit. Este gratuit să-ți faci un cont de Facebook și să postezi pe platformă. Poți distribui anunțurile din marketplace aici sau poți pune chiar poze și descrieri ale produselor tale direct pe Facebook.

Îți poți face o pagină de afacere pe Facebook, procesul fiind gratuit și extrem de intuitiv. Astfel, te poți folosi de instrumentele pe care internetul ți le pune la dispoziție pentru a putea crește numărul de vânzări retail pentru afacerea ta.

Citește și: Soluții rapide pentru creșterea vânzărilor online de produse 

Metode de creștere a vânzărilor în retail prin gestionarea stocurilor

Pentru a crește vânzările afacerii tale, trebuie să te asiguri că ai stocuri disponibile cu produsele care se vând, așa numitele „produse tractor”. Atunci când ai identificat un astfel de produs, o bună strategie de vânzare este sacrificarea stocurilor de produse care nu se vând, prin oferirea unui stimulent, pentru a crește comanda în cazul produselor care vând.

În acest mod putem crea tracțiune mai mare produselor care ne aduc bani, optimizând în același timp stocurile. La stocuri este important, chiar dacă nu ai patru mărimi sau culori ale produsului disponibile pe rafturi, clientul să știe că poți face rost de ele rapid.

Cele mai vândute produse să fie bine aprovizionate mereu, iar clientul să știe clar că există și alte dimensiuni sau culori disponibile dacă vrea.

Metode de creștere a vânzărilor prin comunicarea cu clienții

Mai ales în mediul offline, pentru vânzătorii retail există un avantaj incredibil la comunicarea cu clienții. Acesta este faptul că pot beneficia de experiența directă, reală, a clientului. Așadar, când clientul îți pășește pragul și dorește să cumpere de la tine, în momentul în care caută produsul ideal și îl ajuți, încearcă să comunici cu el folosind metoda “3F – Feel, Felt, Found”.

Spune-le clienților tăi „Înțeleg ce simți, ce îți dorești”. Spune-le despre altcineva care a simțit la fel inițial, care a trecut prin aceeași situație. Apoi spune-le cum persoana respectivă a constatat că atunci când a cumpărat produsul tău a primit ceea ce dorea. Dar asigură-te că produsul se ridică la așteptările promisiunii și că rezolvă acea nevoie / dorință a clientului.

Citește și: Cum atragi clienții concurenței în mediul online 

Iar această metodă poate fi folosită și dacă alegi să-ți lansezi o afacere online în vânzări retail. Folosind storytelling-ul ca tehnică de redactare a descrierii produselor. Poți comunica emoțional cu oamenii prin postări pe Facebook sau poți face reclame în care să surprinzi povestea din spatele produselor tale.

Aplică aceste metode de creștere a vânzărilor retail și afacerea ta va înregistra o creștere semnificativă. Vei putea observa rezultatele în cel mai rapid timp, dacă aplici sfaturile oferite aici, chiar de azi. Dacă mai ai nevoie și de alte informații sau de sfaturi aplicabile, poți să te abonezi la hub-ul educațional pentru antreprenori OLX.

Cum crești un business de tip comerț online? WEBINAR | 8 sept | 4 pm | PARTICIPĂ GRATUIT
avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv