10 mijloace și instrumente de promovare online

Mijloace și instrumente de promovare online – magazin online

Pentru majoritatea proprietarilor de magazine online, încercarea de a aborda cât mai multe mijloace și instrumente de promovare online dintr-o dată nu este tocmai soluția corectă pentru a stimula profitul. Nu doar că eforturile tale îți vor consuma foarte mult timp și mult prea mult din bugetul de marketing, dar probabil vei produce rezultate slabe. La urma urmei, este greu să faci ceva cu adevărat bine atunci când te întinzi mai mult decât îți permite plapuma...sau specificul propriului tău magazin!

Cea mai bună abordare este să alegi un număr limitat de instrumente de promovare online, să îți concentrezi eforturile asupra acestora și să măsori constant rezultatele pentru a vedea ce funcționează și ce nu, făcând loc pentru optimizări variate.

Apoi, în timp, îți poți extinde și perfecționa eforturile pe baza instrumentelor de promovare online pe care le-ai testat și știi că stimulează creșterea și vânzările, evitând cele mai des întâlnite greșeli  în strategiile de promovare ale magazinelor online.

Pentru a garanta succesul afacerii tale online, asigură-te că nu faci astfel de erori și concentrează-te pe a-ți consolida afacerea prin colaborări precum parteneriate cu marketplace-uri,  care îți pot aduce și mai mult trafic pe magazinul tău online, implicit creșterea afacerii. Acest articol te va ajuta să înțelegi de unde ar trebui să începi promovarea magazinului tău online și care sunt cele mai eficiente instrumente și mijloace de promovare online și de creștere a traficului pentru afacerea ta.

În primul rând, dacă ai deja un magazin fizic și vrei să te extinzi în online, trebuie să gândești o strategie de promovare online care să te ajute să crești vânzările. Poți citi mai multe informații despre strategii de promovare online pentru vânzarea produselor tale ca să determini ce strategie de promovare se pliază mai bine pe afacerea ta. Cu un magazin online poți ajunge la mai mulți clienți și poți avea control complet asupra experienței lor de shopping.

În acest articol, vom lua în considerare nu doar modalitățile și instrumentele de a genera trafic către magazinul tău online, dar și modalități de integrare a marketingului offline și online pentru a profita la maximum de toate canalele de comunicare. Alege instrumentele de promovare online în funcție de audiență.

Pentru început, te poți gândi la magazinul tău online în funcție de trei categorii de public principale:

  • Persoanele care au mai cumpărat de la tine înainte sau care știu despre magazinul tău;
  • Persoane care caută tipul de produs pe care îl oferi; 
  • Oameni care și-ar dori produsul pe care îl oferi dacă ar ști despre existența lui.

Deși acesta este, desigur, un mod simplist de a expune situația, această abordare pe trei direcții te poate ajuta să te gândești la diferite activități de marketing și la cum să îți împarți timpul și bugetul între acestea.

Cu prima categorie, oamenii care știu despre tine, ar trebui să ai o comunicare directă - fie prin e-mail, marketing de conținut sau prin intermediul rețelelor sociale. Pentru cel de-al doilea tip de public, va trebui să găsești modalități de promovare online prin care să îi ajuți să descopere produsele pe care le ai și care corespund nevoilor lor.

Acest pas poate implica optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) sau crearea de conținut (cum ar fi blogging-ul). Și pentru al treilea public, va trebui să gândești în termeni de cunoaștere a brandului. Oferi o soluție pentru o problemă despre care clienții încă nu știu? Sau publicul țintă folosește soluția unui competitor? Răspunsurile vor avea un impact asupra modului în care abordezi strategia de marketing.

Cele mai eficiente 10 modalități de promovare online

Iată cele mai eficiente instrumente și mijloace de promovare online prin care îți poți face site-ul ușor de găsit pentru cei interesați de produsul tău și cum să cheltui bugetul de publicitate cu înțelepciune, astfel încât mesajul corect să ajungă către cea mai mare audiență.

1. Folosește o lista cu adrese de e-mail

Chiar și într-un magazin fizic, este important să ai o strategie puternică de marketing prin e-mail. Colectează cât mai multe adrese de e-mail – clienți actuali, clienți potențiali, persoane interesate de evenimente etc. E-mailul continuă să fie unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing din setul de instrumente pentru comerțul electronic, așa că asigură-te că nu lași aceste informații importante să îți scape.

Unele site-uri folosesc casete pop-up pentru a solicita utilizatorilor să-și introducă adresele de e-mail în schimbul unei mici promoții, cum ar fi 15% reducere la prima lor achiziție sau livrare gratuită.

2. Îmbunătățește-ți prezența organică pe rețelele sociale

Una dintre cele mai simple și mai eficiente modalități de promovare online este să te asiguri că toate conturile tale de social media sunt actualizate constant cu imagini și videoclipuri captivante. Pe lângă organizarea de concursuri tip „giveaway” și lucrul cu influencerii activi în nișa ta, nu uita de utilizarea hashtag-urilor adecvate.

De asemenea, încurajează distribuirea propriului conținut printre urmăritorii tăi și nu uita să încorporezi în feed conținut generat de aceștia.

Citește și: INFOGRAFIC: ghid de promovare Social Media pentru IMM-uri

3. Optimizează-ți site-ul pentru SEO

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este complexă, iar încercarea de a optimiza te poate confuza destul de tare la început. Iată câteva lucruri de care trebuie să ții cont în ce privește această modalitate de promovare online: pune-te în locul utilizatorului tău — cum vorbește publicul țintă despre produsele tale și ce vrea să știe?

Acordă atenție conținutului de pe pagină, adică la titlurile și descrierile produselor, imagini, orice bloguri sau alt conținut pe care l-ai putea avea. Asigură-te că se folosește în mod natural un limbaj pe care clienții tăi l-ar putea folosi atunci când caută produse similare. Meta-etichetele sunt, de asemenea, importante, deoarece ajută motorul de căutare să descopere despre ce este vorba în fiecare pagină.

Fiecare pagină a site-ului ar trebui să aibă propria etichetă de titlu unică. Descrierile meta sunt scurte rezumate ale fiecărei pagini. Când site-ul tău apare pe o pagină cu rezultate ale motorului de căutare, utilizatorii vor vedea eticheta de titlu și meta descrierea și atunci pot lua decizia de a-ți vizita magazinul sau nu.

4. Creează conținut interesant și util

Crearea de conținut de calitate pentru posibilii clienți este o modalitate excelentă de a aduce trafic pe site-ul magazinului și de a oferi informații utile care îți poziționează brandul drept un expert în categoria sa. De exemplu, ghidurile de utilizare ale produselor, recenziile sau e-bookurile sunt instrumente foarte eficiente de promovare online. Acestea pot fi nucleul site-ului, deoarece oferă o valoare uriașă clienților potențiali și sunt, de asemenea, fantastice pentru SEO.

5. Încearcă Google Ads

Utilizarea Google Ads este un instrument de promovare online care îți oferă oportunitatea de a licita pentru cuvinte cheie, astfel încât să poți apărea primul în paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare. Obținerea râvnitului „loc de vârf” este ceea ce înseamnă „optimizarea pentru motoarele de căutare” – dar, atenție, Google Ads va apărea în continuare primul.

Aceasta este o modalitate excelentă de promovare online pentru site-ul tău, deoarece nu necesită nici un design și are capacitatea de a genera trafic nou. Vei obține rezultate în timp real și poți ajusta strategiile campaniei în funcție de performanță.

6. Postări plătite pe platformele sociale

Rețelele sociale sunt, de asemenea, instrumente eficiente de promovare online, deoarece în ultimii ani, oamenii petrec extrem de mult timp pe platformele de comunicare. Dar dacă ai cumpăra un panou publicitar, pe care drum ar fi cel mai bine să-l instalezi?

Gândește-te la reclamele pe social media în aceeași manieră. De exemplu, dacă publicul tău petrece mult timp pe Instagram, dar nu pe Twitter, vei dori să-ți concentrezi bugetul pe Instagram.

7. Parteneriate cu alte branduri

Parteneriatele cu alte mărci sunt extrem de populare pentru promovarea online. Tot ce trebuie să faci este să găsești o afacere cu un public țintă similar, dar care vinde un produs complementar produsului tău. În acest fel, fiecare partener de afaceri ajunge la un public complet nou, dar relevant.

De exemplu, dacă vinzi echipament pentru exterior, un parteneriat relevant ar putea fi cu o marcă axată pe încălțăminte pentru drumeții. Iar în funcție de perioada anului, un ghid de cadouri co-branded ar putea fi o inițiativă de succes.

8. Participa la evenimentele și la conversațiile online

Valorifică-ți experiența și cunoștințele din domeniu participând la seminarii, podcasturi sau conferințe virtuale pentru a oferi informații despre afacerea ta.

9. Ia în considerare influencerii

Influencerii sunt oameni care au un public mare în online și au puterea de a „influența” comportamentul de cumpărare al audienței respective. Lucrul cu influencer-ul potrivit îți poate aduce produsul în fața unui număr mai mare de potențiali clienți, sporind nivelul de brand awareness

Pentru a avea succes cu acest mijloc de promovare online, asigură-te că urmăritorii influencerilor vizați se aliniază cu publicul țintă și cu valorile brandului tău. De aici încolo, influencerul poate să scrie un articol pe blog despre produsul tău, face o postare foto sau video pe rețelele sociale, sau o recenzie pe YouTube.

10. Dacă ai și un magazin offline, profită de el!

Dacă afacerea ta fizică are o recunoaștere excelentă a numelui și un număr mare de urmăritori loiali, poți folosi modalități non-intruzive pentru a ajuta clienții să rămână conectați cu brandul tău chiar și după ce părăsesc magazinul. Asta poate include să le ceri să se înscrie în lista de e-mail, să vorbești despre programul de fidelizare și să atragi atenția asupra promoțiilor pe care le desfășori pe rețelele sociale.

Vrei să vezi și alte modalități și mijloace prin care poți să faci promovare eficientă pentru produsele tale? Intră pe categoria de vânzări online din hub-ul educațional OLX pentru antreprenori.

Sau dacă te interesează cum să-ți dezvolți afacerea și mai mult, intră pe categoria cu informații despre dezvoltarea afacerii și antreprenoriat. Aici vei găsi o mulțime de informații și sfaturi practice despre cum să vinzi produsele tale online și cum să-ți dezvolți o afacere online profitabilă. Iar dacă ești în dificultate cu procedurile financiare și juridice, poți accesa secțiunea de juridic & finanțe.

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv