Cum adaugi un anunț în marketplace OLX Business

Pași adăugare anunțuri pe marketplace.

Gata. Ai decis să mergi pe cont propriu și să-ți începi propria afacere în e-commerce. Poate că ești un mic artizan ce realizează produse tradiționale sau poate ești distribuitor - oricare ar fi postura în care te regăsești, un lucru e sigur: scopul tău este să câștigi bani prin intermediul vânzărilor online.

Atunci când ești la început de drum, bugetul inițial pentru investiție nu este întotdeauna suficient de mare încât să pui la cale tot ce-ți dorești, dar de undeva trebuie să începi iar cea mai avantajoasă alegere este să te înscrii pe un marketplace. Pentru că acum știi cum să-ți pregătești produsele pentru a le vinde online, următorul pas este să le pui la vânzare, corect?

Dacă ai optat pentru un cont pe o platformă de marketplace de tip OLX, obiectivul tău este să-ți încarci toate produsele pe site cu ajutorul anunțurilor. Pentru a vedea cum se pune un anunț în marketplace și ce reguli nescrise trebuie să respecți pentru a atrage atenția potențialilor clienți, citește în continuare materialul.

1. Adaugă un nou anunț

Ai intrat pe site, ai în fața ta ecranul computerului și acum urmează să-ți vinzi produsele. Îndreaptă-ți privirea spre partea din dreapta sus și vei vedea butonul “Adaugă anunț nou”. Dacă, în schimb, alegi să publici anunțuri de pe telefon, în aplicația OLX vei regăsi în partea de jos a ecranului butonul Vinde.

Indiferent de pe ce gadget alegi să lucrezi, rezultatul va fi același: ți se va deschide pagina unde completezi anumite câmpuri. Anunțurile în marketplace sunt foarte ușor de adăugat și nu trebuie să te simți descurajat, mai ales că OLX este o platformă intuitivă.

2. Alege un titlu

Cu un titlu corespunzător și o imagine bună anunțurile în marketplace se vor bucura de succes. De ce este atât de important titlul? Pentru că reprezintă cuvintele cheie după care potențialii clienți îți găsesc anunțul pe platformă. Spre exemplu, dacă vinzi pantofi, adaugă în titlu tipul și brandul pantofilor, măsura și, eventual, o caracteristică relevantă, care ar atrage atenția, cum ar fi: noi, îmblănite, din piele, originale, rezistente la apă etc. Rezultatul ar suna cam așa: Ghete Geox din piele măsura 37.

Practic, alegi un titlu care ar cuprinde toate cuvintele cheie după care ar căuta un potențial client, pentru a te asigura că ai ajuns la el și ți-a deschis anunțul pentru mai multe detalii. În funcție de produsele pe care le vinzi, poți opta pentru un titlu mai amuzant, care ar stârni emoții consumatorilor - curiozitate, zâmbete sau, de ce nu, râsete.

În orice caz, indiferent de ce produse încarci pe site, este important să ții cont de regula relevanță și, bonus, regula creativității. O altă recomandare este să eviți majusculele, pentru că nu sunt considerate elegante și transmit inconștient mesajul de agresivitate, ceea ce nu îți dorești pentru clienții tăi dornici să cumpere. 2.

3. Alege o categorie

Categoria este un câmp pe care trebuie să îl completezi obligatoriu, pentru că fiecare marketplace are categoriile lui de produse. Totodată, această secțiune este relevantă și trebuie aleasă cu atenție, pentru că există anumite produse precum paturile, care se pot regăsi în secțiuni diferite: există paturi pentru bebeluși și copii, paturi pentru adulți și paturi de spital. Fiecare tip se află într-o categorie diferită și potențialilor clienți le poate fi dificil să găsească ce caută.

Așa că, dacă vinzi paturi din lemn pentru bebeluși și vrei să adaugi anunțuri în marketplace, optează mai degrabă pentru o categorie dedicată produselor pentru copii, înspre care s-ar îndrepta un client, mai degrabă. Cu cât încadrezi mai bine anunțul, cu atât cresc șansele ca acesta să fie văzut și deschis de cine trebuie.

Există și categoria de vizitatori care intră pe site și nu știu exact ce caută, poate doar vor să vadă ce mai e nou într-o anumită secțiune, așa că nu vor scrie cuvântul cheie în bara de căutare, ci se vor orienta după secțiunea de interes, care, la rândul ei, are alte subsecțiuni.

Este bine de știut că pentru a atrage cât mai mulți clienți există posibilitatea de a promova anunțurile în marketplace. Astfel, consumatorii vor ajunge mai repede la produsele tale.

New call-to-action

4. Completează descrierea

Descrierea este locul unde ai posibilitatea să vorbești despre produsul tău și să îi pui în lumină beneficiile, așa că trebuie să faci acest lucru ca la carte. Dacă ai multe informații de scris, optează pentru un anunț tip listă, aerisit și ușor de citit, în care să enumeri proprietățile produsului, cum ar fi materialul, măsura, modul de utilizare sau orice altă categorie care și se pare importantă de menționat în descriere - de exemplu, dacă vinzi mașini, atunci este cazul să enumeri cât mai multe informații care ar putea interesa cumpărătorii.

În anunțurile în marketplace, textele de tip bloc pot fi folosite atunci când nu ai multe de spus despre produsul pe care îl vinzi, pentru că este mai greu de citit și poate plictisi cititorul. O recomandare este să fii cât mai transparent și sincer cu putință în ceea ce privește produsul, mai ales în situația în care acesta este second-hand, pentru a evita potențiale probleme sau discuții - nimeni nu și-ar dori să fie păcălit, nici măcar tu.

Dacă vinzi un produs deja utilizat, scrie în descriere motivul pentru care îl vinzi și ce urme de uzură are - chiar și într-o stare nu tocmai perfectă, ai șansa să îl vinzi dacă mizezi pe corectitudine. Este esențial ca anunțurile din marketplace trebuie să fie relevante. În ceea ce privește textul în sine, pune accentul pe importanța unui scris corect gramatical, care oferă cumpărătorului mai multă încredere în a face achiziția.

Opțional și recomandat totodată, este să scrii puțin, una două fraze, despre povestea brandului tău, pentru a construi ușor, ușor, o identitate de brand. De exemplu, dacă vinzi lumânări decorative, poți scrie din ce an te-ai apucat să faci asta, cu ce materiale le prelucrezi, dar și o informație cu încărcătură emoțională, care ar cuceri potențialul client.

În anunțurile din marketplace trebuie să se reflecte valorile brandului tău așa că atenția cu care sunt redactate acestea este foarte importantă.

5. Adaugă fotografii

Cum ziceam și mai sus, un titlu bun și o imagine bună atrag clienții. Despre titlu am vorbit, despre imagini putem spune că sunt esențiale și trebuie selectate cu atenție. Obiectivul tău este să vinzi produsul, așa că este necesar să îl pui în valoare cu cele mai bune imagini - clare, luminoase și autentice.

Dacă vinzi produse care nu sunt fabricate de către tine, opțiunea cea mai simplă este să iei imaginile de pe Google și să le încarci pe site - însă nu e cea mai indicată variantă. Pe un marketplace vei găsi produse noi, cât și la mâna a doua, iar indiferent de starea lor, clienții simt nevoia să le vadă în imagini cât mai aproape de realitate. Așa că, alege să faci tu fotografiile într-o lumină avantajoasă pentru anunțurile pe marketplace, decât să iei poza de pe internet cu produsul nou, când tu îl vinzi, de fapt, second hand.

Vei avea mult mai mult de câștigat pentru că vei miza pe transparență și autenticitate. În funcție de produsele pe care alegi să le vinzi, alege numărul de imagini pe care să le publici: dacă vinzi o mașină, este important să publici cât mai multe poze - de ansamblu, în detaliu, cu interiorul, bordul mașinii etc.

Dacă vinzi o pereche de pantofi sau un telefon, 4-5 imagini din unghiuri diferite sunt suficiente pentru a arăta vizitatorilor esențialul. În ceea ce privește calitatea fotorafiilor de produs, mizează pe o rezoluție bună și pe luminozitate iar, dacă vinzi produse fabricate de tine, poți adăuga un logo al brandului pe imagini sau ceva din identitatea ta de brand, dacă deja ți-ai construit-o.

6. Completează-ți datele personale

Un pas normal și obligatoriu pe care trebuie să-l faci atunci când te ocupi de editarea unui anunț în marketplace este să îți completezi datele personale pentru a putea fi contactat. Să le luăm pe rând. Locația este un câmp obligatoriu de bifat, pentru că ajută potențialii clienți să caute ceea ce îi ii interesează după locație.

Unii dintre aceștia preferă să cumpere din același oraș cu vânzătorul, pentru că preferă predarea personală - uneori, este mai simplă această variantă, mai ales când îți dorești să verifici produsul și, dacă nu ești mulțumit, să-l refuzi din start, fără să te complici cu eventuale retururi.

În câmpul “Persoana de contact” din anunțul din marketplace este suficient să adaugi prenumele celui care va fi contactat de către clienți, tu sau un colaborator pe care l-ai responsabilizat cu lucrul cu publicul. Acest câmp este urmat de adresa de e-mail și, opțional, un număr de telefon la care dorești să fii contactat. Lăsând la dispoziție și numărul de telefon în anunțul din marketplace, vei avea mai multe șanse să vinzi.

De ce? Cu cât un potențial client are mai multe variante prin care te poate contacta, cu atât îi va fi mai ușor să facă acest lucru - e simplu, unii preferă să sune direct, pe când alții preferă să dea mesaje. Fii atent la completarea datelor personale, pentru că o singură greșeală te poate face să pierzi mulți clienți.

7. Publică anunțul

Înainte de a publica anunțul, verifică încă o dată toate datele completate și asigură-te că nu ai făcut greșeli de scriere sau nu ai omis anumite informații importante. După ce ești sigur că totul e în ordine și ai varianta finală de anunț, îl poți publica și aștepta să fii contactat de către potențiali clienți.

Dacă ai greșit ceva și dorești să faci o editare a anunțului din marketplace poți face acest foarte ușor, apăsând pe butonul Editare. Acum, că ai învățat cum publici un anunț pe marketplace și știi cum îți pregătești cât mai eficient produsele pentru vânzare, îți poți lansa foarte ușor magazinul online.

Citește și despre motivele și avantajele înscrierii magazinului online într-un marketplace pentru a profita la maxim de toate beneficiile unei promovări eficiente. Dacă ești pregătit cu toate informațiile și le ai deja trecute pe hârtie, încărcarea produselor în marketplace se poate face rapid, în maxim 10 minute, în funcție de complexitatea descrierii produsului.

Spor! Dacă dorești să afli mai multe informații utile din domeniul antreprenoriatului, dar și despre beneficiile lansării afacerii pe un marketplace, contactează-ne.

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv