Cele mai eficiente strategii de promovare a produselor online

Strategii de promovare a produselor online

Marketing-ul este unul dintre motoarele unei afaceri. Fără acesta, cifra de vânzări ar avea de suferit, fie prin stagnare, fie prin scădere. Atunci când ești la început de drum și vrei să crești, e absolut necesar să investești o parte din buget în direcția publicității de orice fel.

Ai nevoie ca lumea să te cunoască, să știe ce faci tu atât de bine și să le câștigi încrederea, pentru ca mai apoi să se îndrăgostească de brandul tău.

Strategii de promovare de produse online

În prezent, există numeroase strategii de promovare de produse online, însă unele sunt mai eficiente decât altele, în funcție de natura business-ului tău și de trendurile de pe piață. Dacă bugetul nu îți permite, îți poți face chiar reclamă gratuită pentru produsele tale pe internet sau, dacă dorești să faci totul ca la carte și cu rezultate vizibile rapid, poți aplica câteva dintre strategiile de marketing de mai jos.

1. Content Marketing

Poate că ai auzit expresia “Content is King”, ce aparține lui Bill Gates. Expresie ce se potrivește și în ziua de astăzi, de altfel. Tu, cei din jurul tău, potențialii tăi clienți, toți consumăm conținut. Fie că e sub forma unui video, un articol de blog, un infografic sau o imagine, el intră în această categorie.

Dacă cineva – o persoană publică, un brand – livrează conținut de calitate, care trezește o emoție consumatorului sau are rol educativ, atunci are toate șansele să-i câștige “inima” acestuia. Consumatorul o să-l urmărească, o să aștepte conținut nou mereu și o să-i preia valorile sau credințele. Rezultatul? Consumatorul se va transforma într-un nou client, mai devreme sau mai târziu.

Dacă ai o afacere la început de drum, axează-te pentru promovarea online a produselor pe zona de conținut și livrează zilnic emoții sau informații educative noi. Ele pot căpăta forma video-urilor, imaginilor, podcasturilor, articolelor, webinariilor, e-book-urilor, rapoartelor sau orice consideri că se pretează cu brandul tău.

Astfel, vei atrage interesul asupra brandului tău și a serviciilor sau produselor pe care le promovezi în mediul online iar, dacă le combini cu o strategie SEO, rezultatele vor fi peste așteptări.

2. Promovarea online a produselor prin SEO

Pentru că tot vorbeam mai sus despre SEO și content, o să-ți explicăm puțin cum stă treaba cu SEO și de ce te ajută la notorietatea brandului, promovarea online și câștigarea de clienți

Să luăm următoarea situație: să spunem că vrei sa mergi la stomatolog, însă nu știi încotro să te îndrepți. Cel mai probabil, vei căuta cu ajutorul Google un cabinet stomatologic din București și vei scrie în bara de căutare “cabinet stomatologic sector 2 bucurești”. Google îți va afișa 30 de pagini de rezultate, însă tu te vei uita la cel mult, primele două pagini de rezultate și vei alege unul dintre acestea, în funcție de ce ai nevoie sau după anumite criterii – preț, servicii etc.

Totuși, cum au ajuns acele cabinete în primele două pagini de căutare și sunt accesate de toată lumea? Cu SEO și niște content marketing. Dacă vrei să aplici și tu această strategie pentru afacerea ta, apelează la un specialist SEO. El va știi exact ce caută oamenii pe internet și cum poate aplica acele cuvinte cheie și pentru site-ul tău, astfel încât să te aducă în câteva luni în prima pagină a căutărilor pe Google.

Pentru rezultate mai bune, poți merge în două direcții pentru promovarea online a produselor: SEO on-page și SEO off-page. Primul se referă la optimizarea conținutului site-ului și la anumite elemente HTML ce vor fi introduse pe acesta. El presupune atât stabilirea clară a categoriilor site-ului, a descrierilor produselor etc.

Cel de-al doilea, tipul off-page, ajută la rezultate mai bune în motoarele de căutare, prin tactici care nu sunt implementate pe site-ul tău. Mai exact, prin conținut expus pe alte site-uri sau în social media, la care vei adăuga mereu link-uri către website-ul tău propriu.

Această strategie pusă în aplicare cu niște content marketing, îi va transmite lui Google mesajul că site-ul tău livrează informațiile cele mai precise de care au nevoie utilizatorii și că le oferi conținut bogat și de calitate. Este o metodă de promovare online de produse foarte eficientă, ale cărei rezultate se vor vedea în minim trei luni și care se vor menține timp îndelungat, dacă aplici o strategie pe cel puțin un an de zile.

New call-to-action

3. E-mail marketing

Probabil că ești și tu abonat la cel puțin unul sau două newslettere, fie pentru că vrei să fii la curent cu tot ce e nou, fie pentru că ți s-a oferit ceva în schimbul abonării la newsletter, în momentul respectiv. Cam asta înseamnă e-mail marketing. Ca cei din spatele brandului să aibă adresa ta de e-mail și să îți aducă aminte prin mail-uri de existența lor, să-ți pună la dispoziție oferte personalizate și orice alte lucruri care te vor determina să comanzi de la ei.

Cum poți aplica și tu strategia de e-mail marketing pentru promovarea online a produselor din magazinul tău? Pune un banner pop-up pe homepage-ul site-ului tău prin care să determini oamenii să-ți lase adresa ta de e-mail. Le poți oferi un voucher de 15% reducere la prima achiziție, le poți oferi un e-book gratuit, cu informații utile – un ghid, un raport, depinde de natura afacerii tale, sau îi poți invita să se aboneze la newsletter pentru a afla primii de ofertele tale.

Odată ce ai o formă de contact a potențialilor tăi clienți, îi poți ține săptămânal la curent cu ofertele sau noutățile magazinului tău. Pentru a preveni dezabonarea de la newsletter, evită să dai prea multe mail-uri și rezumă-te la maximum două pe săptămână.

4. Promovare online produse prin publicitate plătită

Dacă vrei rezultate mai rapide, trebuie să plătești pentru asta. Pe acest principiu se bazează și Google, YouTube, Facebook și Linkedin. Le vom lua pe rând, ca să decizi în ce direcție să aloci banii pentru a obține clienți noi. Mai sus discutam despre cum funcționează SEO și cum te ajută să crești - mai lent, dar sigur.

Google Adwords să spunem că accelerează acest proces, cât timp plătești - te aduce în prima pagină a căutărilor după cuvintele cheie ale utilizatorilor, ba chiar printre primele trei rezultate. Dacă de mâine nu mai plătești, te vei întoarce în pagina 20 a rezultatelor, unde nu te va mai vedea nimeni. Însă lucrurile nu stau chiar atât de simplu.

Google Adwords este o formă de publicitate plătită cunoscută drept pay-per-click - cu alte cuvinte, tu vei plăti de fiecare dată atunci când un potențial client va da click pe site-ul tău iar suma se stabilește în funcție de concurența pe industria și cuvintele cheie stabilite.

O recomandăm? Doar dacă ești la început de business sau ai un buget frumos de advertising, astfel încât să faci Google Adwords pe termen lung. Altfel, s-ar putea ca rezultatele să nu fie pe măsura așteptărilor și să plătești destul pentru ele.

Următorul pe listă este YouTube, un site care are aproape două miliarde de abonați, iar cu o targetare bună a publicului tău țintă și o reclamă atractivă, poți atrage atenția multor utilizatori care pot deveni clienții tăi. Să nu uităm de promovarea online a produselor pe Facebook, care încă poate fi eficient, cât timp ai o strategie de digital marketing bine pusă la punct, texte puternice, imagini atractive și, bineînțeles, un public țintă ales cu grijă, astfel încât reclamele tale să ajungă la cine îți dorești.

Costurile reclamelor pe Facebook sunt direct proporționale cu dimensiunea publicului la care vrei sa ajungi - cu cât vei investi mai mulți bani în această direcție, cu atât reclamele tale vor ajunge la un public mai numeros. Și, ai un plus: poți extinde reclamele tale și pe Instagram, dacă ai un cont al afacerii.

O altă rețea de social media pe care îți poți face reclame este LinkedIn, rețea pe care o recomandăm în special celor care au tipuri de afaceri B2B, însă, trebuie să ții cont că aici costurile sunt mult mai ridicate, așadar, dacă ai un buget mic, te poți orienta doar către Facebook, însă cu o targetare pe oamenii care activează în domeniul care te interesează. Printre formele de promovare online a produselor există și retargetarea, cu care sigur ai avut de-a face, chiar și în calitate de potențial client.

Mai exact, intri pe un site, îți apare o reclamă cu o pereche de pantofi atractivi, dai click pe ea pentru a o vedea mai bine, nu o cumperi iar imaginea îți va apărea în zilele ce urmează din nou și din nou, de fiecare dată când intri pe Facebook sau pe alte site-uri. Cam asta înseamnă retargeting-ul, o metodă încă destul de eficientă pentru generarea de vânzări. Practic, îți ajuți clienții care într-un moment au fost interesați de produsul tău, să nu uite de el și să se mai gândească, în ideea că vor face achiziția în viitorul apropiat.

5. Influencer Marketing

Astăzi, toată lumea petrece ore întregi pe zi în fața telefonului, pe social media. Ne place să urmărim ce a mai făcut lumea, să aflăm ce se mai recomandă, ce e la modă și care sunt subiectele zilei. De ce să nu profiți de acest trend și să-ți promovezi produsele cu ajutorul influencerilor? Ei îți pot genera ușor brand awareness și te ajută să îți promovezi online produsele

Este o cale prin care poți crește rapid ca business, însă nu recomandăm să te bazezi doar pe ea. Creează-ți propria identitate a brandului și nu lăsa influencerii să ți-o creeze ei. Odată ce ai o identitate clară, mergi către cei care rezonează brandul tău și vorbește-le despre tine, pentru ca ei să transmită mai departe mesajele tale. Apoi, lasă-ți imaginația să zboare, pornește campanii frumoase de promovare online și de fidelizare a clienților, organizează giveaway-uri și pregătește-ți un buget special pentru asta.

Pentru a reduce costurile, orientează-te către micro influenceri care vor avea tarife mai mici sau care acceptă colaborările tip barter. Iar, pentru mai multă credibilitate, alege un micro influencer foarte compatibil cu valorile brandului tău, care îți apreciază cu adevărat produsele și le folosește, și propune-i o colaborare pe termen lung sau chiar titlul de ambasador al brandului tău. În acest fel, vei construi credibilitate, care se va reflecta în cifra vânzărilor, mai târziu.

6. SMS Marketing

Un alt răspuns surprinzător la întrebarea “Cum se pot promova produsele vândute online?” este SMS marketingul. N-ai fi crezut că ceva atât de banal funcționează, nu? 90% dintre textele trimise prin SMS sunt deschise și citite, comparativ cu e-mail-urile, care sunt deschise în proporție de 20%-30%.

Să setezi o astfel de campanie este simplu, rapid și ieftin, așadar, dacă vrei să-ți promovezi ofertele, să le aduci aminte vechilor clienți de tine sau să atragi unii noi, încearcă SMS marketingul. Însă, fii atent la texte - concepe unele cât mai atractive, care te prind de la primele trei cuvinte și care spun tot ce-ți dorești pe scurt. Suntem în epoca vitezei, nimeni nu are timp să citească mesaje kilometrice.

După cum poți vedea, există multe strategii eficiente de promovare a produselor online, din care le poți alege pe cele care se potrivesc cel mai bine cu brandul și bugetul tău. Indiferent de ce alegi, ține cont că pentru a vedea rezultatele investiției tale, este necesar să aplici strategia pe o perioadă mai lungă de timp, de minim trei luni, ideal un an. Marketing-ul se poate face punctual, însă rezultatele vor fi la fel de punctuale.

Pentru ca lumea să nu uite de tine într-o mare plină de branduri și publicitate, este necesar să faci mereu ceva în acest sens pentru a rămâne la suprafață. Fără reclamă de orice fel în 2022, este aproape imposibil să îți crești afacerea.

avatar-generator
Transformă informația într-un avantaj competitiv